3
یادداشت؛

ضرورت اجرای طرح اصلاح ساختاری و بنیادی صنعت برق

  • کد خبر : 66935
  • 04 دی 1400 - 12:46
ضرورت اجرای طرح اصلاح ساختاری و بنیادی صنعت برق
حسین قبادی، معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه بیستون: با توجه به کمبود تولید برق در کشور و رشد مصرف سالیانه آن لازم است که ظرفیت تولید برق در کشور بطور سالیانه حداقل پنج درصد رشد داشته باشد که متاسفانه در سال‌های اخیر به علت محدودیت در سرمایه‌گذاری این مهم به درستی انجام نشده است.

افزایش حداقل پنج درصدی رشد احدات نیروگاه در کشور برای سال‌های آتی نیازی اجتناب‌ناپذیر برای افزایش تولید برق و رفع نیازها در این خصوص خواهد بود.

حسین قبادی، معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه بیستون: با توجه به کمبود تولید برق در کشور و رشد مصرف سالیانه آن لازم است که ظرفیت تولید برق در کشور بطور سالیانه حداقل پنج درصد رشد داشته باشد که متاسفانه در سال‌های اخیر به علت محدودیت در سرمایه‌گذاری این مهم به درستی انجام نشده است.
همچنین فرسودگی برخی از نیروگاه‌ها و شبکه انتقال و توزیع موجب بروز خاموشی‌های ناخواسته و تلفات در شبکه برق شده است که بدون نوسازی شبکه برق این مشکلات همچنان باقی خواهد ماند.
از جمله چالش‌های دیگر صنعت نیروگاهی کشور کمبود آب مورد نیاز و همچنین سوخت گاز طبیعی مورد نیاز آنهاست که بعضا نیروگاه‌ها را از مدار خارج کرده و یا مجبور به استفاده از سوخت مازوت می‌کند که این امر برای محیط زیست بسیار مضر است.

 

نیروگاهیان

دولت برای برون رفت از مشکلات موجود بایستی رفع بحران مالی وزارت نیرو و تسویه بدهی انباشته آن به پیمانکاران و کارکنان خود را نیز در اولویت قرار دهد. بدهی به پیمانکاران و رشد نامتوازن حقوق و مزایای پرسنل وزارت نیرو با تورم موجود در کشور علاوه بر آنکه بخش خصوصی این صنعت را تضعیف کرده، مانعی هم برای جذب سرمایه‌های جدید بخش خصوصی و فشار مالی بر کارکنان آن شده است.
بدون شک دولت با اجرای طرح “اصلاح ساختاری و بنیادی صنعت برق” بعنوان یک هدف ملی، می‌تواند در آینده با مشکلات کمتری مواجه گردیده و احتمال سهمیه‌بندی برق و واردات آن از کشورهای همسایه را به صفر برساند

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=66935
  • نویسنده : ایرج ملکی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.