5
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد:

ضرورت انتقال تجارب و توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و افغانستان

  • کد خبر : 42726
  • 20 بهمن 1399 - 21:45
ضرورت انتقال تجارب و توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و افغانستان
"حسین اسماعیلیان" در حاشیه بازدید هیئت عمومی شرکت آبرسانی و کانالیزاسیون کشور افغانستان از تاسیسات آب و فاضلاب شهری و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد، با تاکید بر ضرورت انتقال تجارب و همچنین توسعه همکاری‌های دوجانبه میان ایران و افغانستان، بر انتقال اطلاعات فنی و نرم افزاری صنعت آب و فاضلاب به این کشور تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به ظرفیت و پتانسیل ایران در صنعت آب، بر ضرورت انتقال تجارب و توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و افغانستان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین اسماعیلیان” در حاشیه بازدید هیئت عمومی شرکت آبرسانی و کانالیزاسیون کشور افغانستان از تاسیسات آب و فاضلاب شهری و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد، با تاکید بر ضرورت انتقال تجارب و همچنین توسعه همکاری‌های دوجانبه میان ایران و افغانستان، بر انتقال اطلاعات فنی و نرم افزاری صنعت آب و فاضلاب به این کشور تاکید کرد.
وی با ارائه توضیحات کامل از وضعیت شبکه‌های آب و مخازن ذخیره آب شهر مشهد و حجم تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، توصیه‌های لازم جهت احداث شبکه‌های آب در شهرهای افغانستان را ارائه کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب مشهد دومین شرکت بزرگ صنعت آب و فاضلاب در ایران است که تاکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری را تحت پوشش خدمات آب و بیش از ۸۰ درصد را تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار داده است.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اضافه کرد: با وجود اینکه شرکت آب و فاضلاب مشهد شرکتی نوپا بوده ولی تاکنون تجارب بسیار زیادی در بخش آب و فاضلاب به‌دست آورده که آمادگی داریم این مهم را در اختیار عزیزان در افغانستان قرار دهیم.
اسماعیلیان در ادامه با اشاره به اشتراک‌های متعدد دینی، مذهبی، فرهنگی و غیره دو کشور، توضیحات کاملی از سیستم اسکادا، تله‌متری، مدیریت فشار آب، کدورت سنج‌ها و پهنه‌های فشاری و GIS ارائه کرد.
وی همچنین با اعلام اینکه مدیریت شبکه آب مشهد تقریبا هوشمند است، یادآور شد: در حال حاضر پنج تصفیه‌خانه فاضلاب با حجم ۲۶۳ هزار مترمکعب احداث و با استفاده از تجارب بخش خصوصی، بیش از ۸۰ درصد از شبکه فاضلاب این شهر اجرا شده و در تلاش هستیم سه تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر با همت متخصصان ایرانی احداث کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=42726
  • ارسال توسط :
  • منبع : پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.