0
یک کارشناس محیط‌زیست در گفت‌وگو با پانا تاکید کرد؛

ضرورت تأمین برق خودروهای برقی از طریق انرژی خورشیدی یا بادی

  • کد خبر : 133176
  • 21 خرداد 1403 - 10:42
ضرورت تأمین برق خودروهای برقی از طریق انرژی خورشیدی یا بادی
درخصوص اثرات مثبت خودرو‌های برقی بر حفظ محیط‌زیست، بیان کرد: «استفاده از خودروهای برقی باعث می‌شود تا تجمع آلاینده‌ها و گازها در سکونتگاه‌‌های شهری به‌شدت کاهش یابد.»

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری پانا، درخصوص اثرات مثبت خودرو‌های برقی بر حفظ محیط‌زیست، بیان کرد: «استفاده از خودروهای برقی باعث می‌شود تا تجمع آلاینده‌ها و گازها در سکونتگاه‌‌های شهری به‌شدت کاهش یابد.»

درویش ادامه داد: «همچنین آلودگی صوتی و مصرف بنزین نیز کاهش می‌یابد. علاوه بر این سوخت‌‌های با پایه فسیلی که مهم‌ترین عامل در انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند نیز کمتر می‌شود.»

وی افزود: «وجود گازهای گلخانه‌ای باعث گرم‌شدن زمین شده و دمای هوا در سکونتگاه‌های شهری را ‌افزایش می‌دهد.»

درویش بیان کرد: «در شهری مثل تهران که بیش از ۸۰ درصد منابع آلاینده‌ گازهای سمی از وسایل حمل‌ونقل با پایه سوخت فسیلی تولید می‌شود، مشخص است استفاده از خوروهای برقی به‌شدت این آمارها را کاهش می‌دهد.»

این کارشناس بیان کرد: «نکته حائز اهمیت این است که برق این خودروها چگونه تأمین می‌شود. اگر قرار باشد برق این خودروها از نیروگاه‌های حرارتی تأمین شود، مشکل حل نخواهد شد، زیرا نیروگاه‌های حرارتی بزرگترین عامل انتشار گازهای گلخانه‌ای هستند.»

وی گفت: «زمانی می‌توانیم از تعویض خوردوهای بنزینی به برقی خوشحال باشیم که برق آن‌ها از طریق انرژی خورشیدی یا انرژی بادی تامین شود و در واقع نیاز کشور به تولید برق از طریق نیروگاه‌های حرارتی کاهش پیدا کند در این صورت می‌توان به آینده امیدوار بود.»

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=133176

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.