6
مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی عنوان کرد:

ضرورت صرفه‌جویی مردم در مصرف برق و‌ گاز

  • کد خبر : 40156
  • 18 دی 1399 - 16:17
ضرورت صرفه‌جویی مردم در مصرف برق و‌ گاز
"مهدی دادگر" در جلسه ستاد مدیریت سوخت و انرژی استان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران سازمان‌های ذیربط برگزار شد، بر لزوم صرفه‌جویی مشترکان اعم از خانگی، تجاری، صنعتی و اداری برای جلوگیری از قطع برق تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش مصرف گاز و ایجاد محدودیت در سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها صرفه‌جویی در مصرف مهم‌تر از همیشه است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مهدی دادگر” در جلسه ستاد مدیریت سوخت و انرژی استان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از مدیران سازمان‌های ذیربط برگزار شد، بر لزوم صرفه‌جویی مشترکان اعم از خانگی، تجاری، صنعتی و اداری برای جلوگیری از قطع برق تاکید کرد.
وی گفت: با توجه به تداوم سرما و یخبندان و افزایش برودت هوا و در نتیجه افزایش مصرف گاز و از سوی دیگر محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها، ضرورت دارد برای پیشگیری از قطع برق و خاموشی ناشی از کمبود گاز رسانی به نیروگاه‌ها مشترکان در همه بخش‌ها نسبت به کاهش حداقل ۱۰ درصدی مصرف خود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی افزود: با توجه به افزایش مصرف گاز و ایجاد محدودیت در سوخت تحویلی، نیروگاه‌ها در وضعیت هشدار قرار گرفته و احتمال خاموشی و قطع برق وجود دارد. 

دادگر به راهکارهای مفید و ساده جلوگیری از اتلاف انرژی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: خاموش‌کردن یک لامپ اضافه و کاهش یک درجه‌ای دمای محیط می توان تا ۱۰ درصد مصرف انرژی را کاهش داد.

وی خاموش‌کردن لامپ‌های اضافی در منازل و ادارات، بهره گیری از نور طبیعی خورشید در طول‌روز و استفاده از لوازم برقی با برچسب انرژی A و بالاتر را از دیگر کارهای مدیریت مصرف انرژی عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های صنعت برق تمرکز بر اصلاح الگوی مصرف‌ و‌مدیریت بهینه انرژی است، افزود: به منظور کاهش در مصرف برق استان از ابتدای ماه گذشته اقداماتی در خصوص تعدیل روشنایی معابر انجام شده و کلیه بلوار های ورودی و اصلی در استان به صورت یکی درمیان شده است.
دادگر افزود: راهکارهای مدیریت مصرف انرژی به تمامی دستگاه‌های استان ابلاغ شده و در این راستا تیم های پایش و‌ کنترل با همکاری شرکت گاز و استانداری خراسان جنوبی تشکیل و بر نحوه مدیریت مصرف انرژی در ادارات نظارت خواهند داشت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها و ‌لزوم صرفه‌جویی از مشترکان‌ خواست به منظور تداوم تامین برق، ضمن صرفه‌جویی در مصرف انرژی برق و‌ گاز، تمهیدات لازم را در صورت قطع برق پیش‌بینی کنند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=40156
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.