5
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تاکید کرد:

ضرورت مصرف بهینه انرژی در ایام سرد سال

  • کد خبر : 39499
  • 10 دی 1399 - 11:23
ضرورت مصرف بهینه انرژی در ایام سرد سال
"احمدرضا خسروی" ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان، سرماي هوا و در نتیجه افزايش مصرف گاز و انواع انرژي در كشور و از سوی دیگر محدوديت تامين سوخت نيروگاه‌ها، ضرورت دارد به منظور پيشگيري از قطع برق و خاموشی‌های ناشی از کمبود گازرسانی به نیروگاه‌ها، مشتركان نسبت به كاهش حداقل 10 درصد مصرف برق و گاز همكاري کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، بر ضرورت مصرف بهینه انرژی در ایام سرد سال تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “احمدرضا خسروی” ادامه داد: با توجه به فرارسیدن فصل زمستان، سرمای هوا و در نتیجه افزایش مصرف گاز و انواع انرژی در کشور و از سوی دیگر محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها، ضرورت دارد به منظور پیشگیری از قطع برق و خاموشی‌های ناشی از کمبود گازرسانی به نیروگاه‌ها، مشترکان نسبت به کاهش حداقل ۱۰ درصد مصرف برق و گاز همکاری کنند.

وی بر نقش موثر مشترکان در بهینه‌سازی مصرف انرژی تاکید کرد و افزود: ازآنجا که درفصل زمستان به دلیل شدت سرما، مصرف برق برای دستگاه‌های گرمایشی افزایش پیدا می‌کند، همراهی و مشارکت مشترکان در رعایت موارد مصرف بهینه برق در جهت جلوگیری از ایجاد اختلال در تامین برق کشور و استان به‌ ویژه در شرایط کرونایی، می‌تواند بسیار تاثیرگذار و اثربخش باشد.

خسروی، ضمن دعوت از تمامی مشترکان در سراسر استان جهت مشارکت در این عزم ملی، اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، پرداخت پاداش برای فصل زمستان هم تداوم دارد و مردم در صورت مدیریت مصرف از این پاداش بهره مند خواهند شد.

این مقام مسئول، ضمن قدردانی از همکاری مطلوب مشترکان این شرکت در گذر موفق از پیک تابستان ۹۹ ابراز داشت: شهروندان در اقصی نقاط این استان پهناور درطرح های پیک سایی و مدیریت مصرف سال جاری مشارکت جدی داشتند که نتیجه این همکاری‌ها، صرفه‌جویی ۸۲۴ مگاواتی انرژی برق در تابستان سال جاری بود و انتظار می‌رود این مشارکت‌ها همچنان در فصل زمستان نیز تداوم داشته باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه به برخی از راهکارهای مفید در جهت جلوگیری از هدررفت انرژی در فصول سرد سال اشاره کرد و گفت: بهره گیری از نور خورشید در طول روز، خاموش کردن لامپ‌های اضافی در منازل و اداره، استفاده از لوازم خانگی با برچسب مصرف انرژی A، استفاده از پرده‌های ضخیم در جهت جلوگیری از خروج هوای گرم از محیط می‌تواند تا حد زیادی در مصرف بهینه انرژی در فصل سرد سال اثرمطلوبی داشته باشد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39499
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.