3
رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس تاکید کرد:

ضرورت پایداری و پایایی زیرساخت‌های صنعت آب و برق

  • کد خبر : 64600
  • 06 آذر 1400 - 12:45
ضرورت پایداری و پایایی زیرساخت‌های صنعت آب و برق
"احمدرضا خسروی"، با اعلام این خبر گفت: امروزه به دلیل وابستگی بسیاري از زیرساخت‌ها و فعالیت‌ها به آب و برق، لزوم تداوم و پایداري در تأمین این دو، به عنوان یک اصل، حیاتی و ضروري است.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان فارس، از برگزاری مانورتمرینی-آموزشی مدیریت بحران در منطقه مرکز و جنوب کشور به میزبانی استان فارس با رویکرد زلزله فرضی درتاسیسات زیربنایی صنعت آب و برق استان با حضور شرکت‌های یاری رسان شامل اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری،کهگیلویه و بویراحمد و یزد در ۱۶ آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “احمدرضا خسروی”، با اعلام این خبر گفت: امروزه به دلیل وابستگی بسیاری از زیرساخت‌ها و فعالیت‌ها به آب و برق، لزوم تداوم و پایداری در تأمین این دو، به عنوان یک اصل، حیاتی و ضروری است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، آسیب پذیری سامانه‌ها، تأسیسات، فرایندها و زیرساخت‌های مرتبط با آنها در شرکت‌های تابعه وزارت نیرو و نیز پتانسیل بالقوه تهدیدات طبیعی، صنعتی و انسان ساخت را از بزرگترین چالش‌ها و موانع پیشروی فعالیت شرکت‌های تابعه وزارت نیرو برشمرد و بیان داشت: ضرورت پایداری و پایایی آب و برق سبب می‌شود تا برنامه‌ریزی پیشگیرانه و تمرین وظایف محوله در شرایط اضطراری از سوی دستگاه‌های خدمت‌رسان آب و برق اهمیت دوچندان پیدا کند.

 

نیروگاهیان

سخنگوی مانور بحران آب و برق در منطقه مرکز و جنوب کشور ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت نیرو، به منظور مقابله با تهدیدات متعدد طبیعی و غیر طبیعی و به هنگام سازی ظرفیت‌های مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و همچنین بخاطر زلزله خیز بودن استان فارس، مانور زلزله برای منطقه مرکزی جنوب و استان‌های همجوار به عنوان استان‌های یاری رسان تشخیص داده شد.
این مقام مسئول، خاطرنشان کرد: در جهت هماهنگی، انجام وظایف و مسئولیت‌های محوله طبق شرح اقدامات اجرایی مانور، کمیته‌های تخصصی شامل کمیته برنامه‌ریزی، کمیته عملیات، کمیته پشتیبانی، کمیته ایمنی (HSE )، کمیته امنیت و کمیته اطلاع رسانی مانور تشکیل شده‌اند.
خسروی، تصریح کرد: بی‌تردید برگزاری مانور‌های تمرینی آموزشی مدیریت بحران می‌تواند در ارتقای آمادگی و افزایش تاب‌آوری شرکت‌های صنعت آب و برق استان فارس در زمان مواجهه با تهدیدات و مخاطرات و سنجش کارآمدی و ارتقای هماهنگی و سطح دانش و مهارت کارکنان نقش بسزایی خواهند داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=64600
  • نویسنده : لیلا رحمان ستایش
  • ارسال توسط :
  • منبع :  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.