5
برای اولین بار در کشور انجام شد

طراحی و ساخت قطعه استراتژیک واحدهای برق آبی در نیروگاه مسجدسلیمان

  • کد خبر : 111975
  • 21 شهریور 1402 - 16:00
طراحی و ساخت قطعه استراتژیک واحدهای برق آبی در نیروگاه مسجدسلیمان
مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان با بیان اینکه ساخت تجهیز اضافه سرعت مکانیکی برای اولین بار در کشور، در  نیروگاه  مسجدسلیمان صورت گرفته است، اظهار کرد: با اجرای این طرح، ضمن صرفه‌جویی ارزی و کاهش‌ وابستگی به شرکت‌های اروپایی، ضریب امنیت نیروگاه نیز ارتقا خواهد یافت.

مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان از طراحی و ساخت تجهیز حفاطتی اضافه سرعت مکانیکی واحدهای برق آبی برای اولین بار در این نیروگاه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “افشین قلی پور” با اشاره به طراحی و ساخت تجهیز حفاظتی اضافه سرعت مکانیکی در نیروگاه مسجدسلیمان، عنوان کرد: این تجهیز مهم و استراتژیک به عنوان آخرین لایه حفاظتی واحدها و کل نیروگاه در شرایط بحرانی افزایش دور واحد است که به همت و تلاش کارشناسان مجموعه سازمان آب و برق خوزستان به روش مهندسی معکوس و مشابه طرح شرکت فویت زیمنس ساخته شد.

قلی پور افزود: تجهیز حفاظتی اضافه‌بار مکانیکی که امروز استفاده می‌شود، ساخت شرکت هاربین چین است که در شرایط عملیاتی، عملکرد نامناسبی داشته و در آزمون‌های شبیه سازی فانکشنال، عملکرد با خطای بالا و غیرقابل تنظیم برای آن ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه کالیبراتور شبیه ساز مکانیزم اضافه سرعت ( اوراسپید) در سال ۱۴۰۰ توسط همکاران متخصص شرکت تعمیرات ناحیه سد شهید عباسپور طراحی و ساخته شده است و مرجعی برای تست، تایید و تنظیم این تجهیز حفاظتی است.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل سد و نیروگاه مسجدسلیمان با بیان اینکه ساخت تجهیز اضافه سرعت مکانیکی برای اولین بار در کشور، در نیروگاه مسجدسلیمان صورت گرفته است، اظهار کرد: با اجرای این طرح، ضمن صرفه‌جویی ارزی و کاهش‌ وابستگی به شرکت‌های اروپایی، ضریب امنیت نیروگاه نیز ارتقا خواهد یافت.

وی در پایان افزود: نیروگاه سد مسجدسلیمان دارای هشت واحد ۲۵۰ مگاواتی و در مجموع با توان تولید ۲۰۰۰مگاوات ساعت انرژی، نقش مهمی در پایداری شبکه برق کشور دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111975
  • نویسنده : بهراد قاسمی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.