3
با حضور رئیس جمهور؛

طرح‌های برق‌رسانی به ۲۱۱ روستای کشور افتتاح شد/ تامین مولد برق خورشیدی قابل‌حمل برای ۱۰ هزار خانوار عشایری

  • کد خبر : 70425
  • 18 بهمن 1400 - 15:45
طرح‌های برق‌رسانی به ۲۱۱ روستای کشور افتتاح شد/ تامین مولد برق خورشیدی قابل‌حمل برای ۱۰ هزار خانوار عشایری
در حالی که 85 درصد جمعیت روستایی جهان برق‌دار هستند، این میزان در ایران به 99.7 درصد رسیده و تعداد اندک روستاهای باقی مانده بیشتر به دلیل سکونت فصلی اهالی یا جمعیت زیر 10 خانوار آن است.

طرح‌های برق‌رسانی به ۲۱۱ روستای کشور با سرمایه‌گذاری افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، صبح امروز به مناسبت دهه فجر، با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، طرح‌های برق‌رسانی به ۲۱۱ روستا با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان، تامین مولد برق خورشیدی قابل‌حمل برای ۱۰ هزار و ۶۳۰ خانوار عشایری با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار و توسعه و بهسازی شبکه‌های برق ۴۵۰۰ روستا در قالب طرح بهارستان با اعتباری افزون بر ۱۷۰۰ میلیارد تومان به طور رسمی به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش، در حالی که ۸۵ درصد جمعیت روستایی جهان برق‌دار هستند، این میزان در ایران به ۹۹٫۷ درصد رسیده و تعداد اندک روستاهای باقی مانده بیشتر به دلیل سکونت فصلی اهالی یا جمعیت زیر ۱۰ خانوار آن است.

 

 

نیروگاهیان

این گزارش حاکی است در ۴۳ سال گذشته، به طور میانگین در هر هفته ۲۴ روستا برقدار شده و تعداد روستاهای برق‌دار کشور از ۴۳۶۷ روستا در قبل از انقلاب با رشد ۱۳ برابری به ۵۷ هزار و ۹۶۶ روستا رسیده است.

این گزارش همچنین در خصوص طرح بهارستان (توسعه و بهسازی شبکه‌های برق) می‌افزاید، صنعت برق در این طرح، بهسازی شبکه‌های برق ۷ هزار روستا را در سال جاری هدف قرار داده که ۳ هزار روستا پیش از این به بهره‌برداری رسیده و در برنامه امروز با حضور رئیس جمهور طرح بهسازی شبکه‌های برق ۴۵۰۰ روستا به بهره‌برداری رسید

در طرح بهارستان جابه‌جایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق در معابر روستایی، اصلاح و احداث روشنایی معابر عمومی، تقویت شبکه و رفع ضعف ولتاژ  مشترکان، اصلاح فرسودگی شبکه برق و توسعه شبکه و تامین برق ۱۵۰ هزار متقاضی انشعاب برق در روستاها برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=70425
  • نویسنده : روح‌الله حمیدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.