6
با دستور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور در سی و چهارمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛

طرح‌های صنعت برق مازندران افتتاح شد

  • کد خبر : 39582
  • 11 دی 1399 - 12:20
طرح‌های صنعت برق مازندران افتتاح شد
اين پروژه‌ها با ارائه گزارش «محمدحسن متولی‌زاده» مدیرعامل توانیر با دستور رئيس جمهوري به بهره‌برداري رسيد.

طرح‌های صنعت برق استان مازندران امروز پنجشنبه همزمان با سی‌وچهارمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، این پروژه‌ها با ارائه گزارش «محمدحسن متولی‌زاده» مدیرعامل توانیر با دستور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

بنا بر این گزارش، طرح‌های صنعت برق مازندران شامل پنج طرح نیروگاهی در مقیاس کوچک در شهرهای چمستان نور، بندر امیر آباد، گتاب بابل و بابلسر و بقیه نیز شامل نصب ترانس دوم پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت نوشهر به ظرفیت ۱۶۰ مگاولت آمپر و خطوط ۶۳ کیلوولت ارتباطی، افزایش ظرفیت پست انتقال دریاسر از ۲۵۰ مگاوات آمپر به ۳۶۰ مگاولت آمپر با جایگزینی ۲ دستگاه ترانسفورماتور ۱۸۰ مگاولت آمپر، طرح جایگزینی هادی پرظرفیت با هادی  ۶۳ کیلوولت موجود خط دریاسر- فریدونکنار به طول هفت کیلومتر و احداث یک بی ۶۳ کیلوولت و تکمیل ضلع چهارم آرایش مربع پست ۶۳/۲۳۰ کیلوولت “علمده” است.

برای ساخت و تکمیل این طرح‌ها در مجموع هفت هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک از جمله اقدامات دولت تدبیر و امید با رویکرد زیست محیطی و تولید انرژی پاک است که در استان‌های شمالی در دستور کار قرار گرفت و بر اساس مطالعات انجام شده تا سال ۱۴۰۳ برای تامین یک‌هزار مگاوات برق، ۴۰ نیروگاه ۲۵ مگاواتی باید در این استان‌ها ایجاد شود.

کاهش آلودگی بالاتر از عدد استاندارد نسبت به نیروگاه‌های بزرگ، حفظ زمین‌های طبیعی و کشاورزی، کاهش مصرف گاز برای چرخاندن ژنراتورها در حد نیاز به گاز خانگی، تولید و مصرف در محل و نیاز به سرمایه گذاری اندک از مزیت‌های نیروگاه‌های مقیاس کوچک است.

با بهره برداری از این پنج نیروگاه ۶۲ مگاوات برق تولید می‌شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39582
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.