4
با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو؛

طرح آبرسانی از سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به بابل افتتاح شد

  • کد خبر : 84636
  • 05 شهریور 1401 - 19:45
طرح آبرسانی از سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به بابل افتتاح شد
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری از این پروژه گفت: این طرح از مهم‌ترین پروژه‌های آبرسانی کشور است که تامین آب شرب پایدار و با کیفیت را برای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان فراهم می کند.

طرح آبرسانی از سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به شهرهای امیرکلا، هادی‌شهر و بخشی از شهر بابل با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در مراسم بهره‌برداری از این پروژه گفت: این طرح از مهم‌ترین پروژه‌های آبرسانی کشور است که تامین آب شرب پایدار و با کیفیت را برای ۴۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان فراهم می کند.
“محسن بختیار” اظهار کرد: تلاش مجموعه شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران برای بهره‌برداری از این پروژه قابل تقدیر است و امیدواریم با ادامه این طرح و رساندن آب به فریدونکنار پروژه آبرسانی به شهرهای گروه الف مازندران کامل شود.
معاون طرح و توسعه شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران نیز در این مراسم با تشریح برخی جزئیات این پروژه گفت: طرح جامع آب شرب مازندران سال ۱۳۹۴ به تصویب رسید که در این طرح ۹ مجتمع آبرسانی داریم  و غالب آن‌ها ردیف اعتباری دارند.

 

 

نیروگاهیان

“حیدر داوودیان” افزود: خط انتقال آب از سد آیت الله صالحی مازندرانی( البرز) تا ورودی بابل قبلا افتتاح شده بود و خطی که امروز به طول ۵۰ کیلومتر افتتاح شد؛مجموع طول خط انتقال را به حدود ۷۰ کیلومتر می رساند که ۲۰ کیلومتر از این پروژه برای انتقال آب به فریدونکنار باقی مانده که امیدواریم در زمانبندی مناسب به بهره‌برداری برسد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران اظهار کرد: مجموع هزینه‌ای که برای خط انتقال و ایستگاه پمپاژ و مخازن این مجتمع صرف شده حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است و در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان برای کل خط انتقال ۵۰ کیلومتری تاکنون هزینه شده است.

به گفته داوودیان ۷۰ درصد از هزار لیتر آبی که در حال حاضر از سد آیت‌الله صالحی مازندرانی (البرز) تولید می‌شود به شهرستان بابل تحویل داده می‌شود و مابقی به بابلسر می‌رود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=84636
  • نویسنده : فریبا سلطانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.