3
مدیرعامل آبفای کردستان:

طرح آبرسانی به ۱۳ روستای کردستان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 69504
  • 06 بهمن 1400 - 21:36
طرح آبرسانی به ۱۳ روستای کردستان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد
"علیرضا تخت‌شاهی" گفت: با بهره‌برداری از این پروژه بیش از 6700 نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: در دهه فجر امسال طرح آبرسانی به ۱۳ روستای استان با اعتبار ۲۰ میلیارد و ۱۹۷ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا تخت‌شاهی” گفت: با بهره‌برداری از این پروژه بیش از ۶۷۰۰ نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه منابع تأمین آب در این پروژه از محل چاه و چشمه‌ها انجام می‌شود، افزود: طول خطوط انتقال در این پروژه حدود ۳۴ کیلومتر، حجم مخازن  ۱۵۴۰ مترمکعب، تعداد ایستگاه‌های پمپاژ ۱۰ باب  که از محل اعتبارات استانی و ملی تأمین شده است.

تخت‌شاهی با اشاره به جمعیت ۴۷۰ هزار نفری روستایی در استان گفت: از این تعداد ۴۰۰ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش تأمین آب قرار دارند که از طریق ۸۲ مجتمع روستایی آبرسانی به آنها صورت می‌گیرد.

 

نیروگاهیان

وی افزود: این ۸۲ مجتمع روستایی از طریق ۳۲۹۰ کیلومتر خط انتقال و ۲۵۸۳ کیلومتر شبکه توزیع کار آبرسانی به روستاهای استان را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به وجود ۵۰۵ حلقه چاه، ۱۰۸۰ دهنه چشمه و ۱۹ رشته قنات روستایی در استان خاطرنشان کرد: ۱۰۶۶ باب مخزن آبرسانی با ظرفیت ۹۹ هزار و ۲۶۷ مترمکعب و ۱۹۸ ایستگاه پمپاژ برای تأمین آب روستائیان در استان استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد در سال جاری نیز امکان به مدار آوردن مجتمع‌های روستایی جدید برای تأمین آبرسانی پایدار به سایر روستاهای استان فراهم شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=69504
  • نویسنده : ادریس شریفی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.