2
رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ:

طرح آبرسانی میان مدت غدیر خوزستان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 76962
  • 24 اردیبهشت 1401 - 18:42
طرح آبرسانی میان مدت غدیر خوزستان تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
"فراز رابعی" با اعلام این خبر، اظهار کرد: زمان اجرای این طرح در برآوردهای اولیه 30 ماهه بوده اما پیرو سفر ریاست محترم جمهوری و تاکیدات وزیر نیرو مبنی بر استفاده از حداکثر ظرفیت فنی و تخصصی، با بازنگری طرح، فشرده سازی و اجرای عملیات موازی زمان اجرای این پروژه به 9 ماه کاهش یافته است.

رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ با بیان اینکه طرح میان مدت آبرسانی غدیر با پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصد در حال اجرا است، از بهره‌برداری این مرحله از طرح غدیر تا تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “فراز رابعی” با اعلام این خبر، اظهار کرد: زمان اجرای این طرح در برآوردهای اولیه ۳۰ ماهه بوده اما پیرو سفر ریاست محترم جمهوری و تاکیدات وزیر نیرو مبنی بر استفاده از حداکثر ظرفیت فنی و تخصصی، با بازنگری طرح، فشرده سازی و اجرای عملیات موازی زمان اجرای این پروژه به ۹ ماه کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای طرح میان مدت غدیر (۹ماه) ۱۰۰۰ میلیارد تومان است، گفت: با اتمام این مرحله از طرح غدیر و اتصال به رودخانه دز آب با کیفیت بهتر از قبل تامین خواهد شد.
رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ با اشاره به تعیین جبهه‌های کاری طرح میان مدت آبرسانی غدیر خاطرنشان کرد: این طرح در سه جبهه عملیاتی شامل احداث ایستگاه پمپاژ w2 شبکه آبیاری دز و احداث خطوط انتقال از ایستگاه پمپاژ مذکور تا ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس، توسعه ایستگاه پمپاژ ام‌الدبس و احداث ایستگاه پمپاژ شهید چمران در حال اجرا است و تاکنون ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

نیروگاهیان

رابعی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی گسترده در حوضه رودخانه کرخه و وقوع تنش آبی این رودخانه در تابستان پیش رو، پیش بینی لازم برای تکمیل، اتصال شهرها و روستاهای پائین دست کرخه به طرح غدیر صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تیر ۱۴۰۱ زمان بهره برداری از این طرح میان مدت است، اضافه کرد: در حال حاضر اغلب روستاهای مسیر این رودخانه به خط انتقال آبرسانی غدیر متصل شده و عملیات اجرایی روستاهای باقیمانده با انجام هماهنگی لازم با شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان، در حال انجام است.
رئیس حوضه آبریز کارون بزرگ ابراز امیدواری کرد، با تکمیل این طرح، آب شرب ۴ میلیون ۷۰۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی معادل ۵۲ درصد از جمعیت استان خوزستان تا افق سال ۱۴۲۵ تامین خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=76962
  • نویسنده : مهتاب علی‌بخشی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.