5

طرح آموزش سراسری آشنایی با روش اجرای بازیابی شبکه‌های قدرت اجرا شد

  • کد خبر : 39228
  • 06 دی 1399 - 22:49
طرح آموزش سراسری آشنایی با روش اجرای بازیابی شبکه‌های قدرت اجرا شد
رئیس گروه هماهنگی و نظارت بر عملیات بازیابی یادآور شد: با استفاده از فرصت ایجاد شده به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا، از تاریخ 13 اردیبهشت امسال تا 24 آبان دوره‌های آموزش غیرحضوری و برخط متعدد و پیاپی چهار روزه برگزار شد.

طرح آموزش سراسری “آشنایی با اصول عمومی و روش اجرای عملیات بازیابی شبکه‌های قدرت” با حضور تمامی شرکت‌های برق منطقه‌ای دارای دیسپاچینگ منطقه‌ای، از سوی شرکت مدیریت شبکه برق ایران اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حمیدرضا فیروزی” با اعلام این خبر گفت: با نگاه مستمر به گستردگی تهدید و پیامدهای وقوع حادثه فروپاشی گسترده در شبکه سراسری برق کشور، پس از دو سال تلاش پژوهشی، تحلیلی، مهندسی، اجرایی و همچنین آزمودن اندوخته‌های فنی در کار با سامانه شبیه‌ساز بازیابی مؤسسه DUtrain کشور آلمان (مرکز آموزش بهره‌برداری از شبکه‌ی اتحادیه اروپا)، اقدام به تهیه و نهایی‌سازی سند «روش اجرایی بازیابی شبکه اصلی برق کشور» شد.

وی افزود: سند مزبور در تاریخ ۲ اردیبهشت ماه سال جاری با دستور معاون محترم وزیر نیرو در امور برق و انرژی به تمامی ارکان صنعت برق کشور، ابلاغ شد.

رئیس گروه هماهنگی و نظارت بر عملیات بازیابی در معاوت راهبری شرکت مدیریت شبکه برق ایران خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم تشریح پیچیدگی‌های فنی و نکات بدیع مطرح‌شده در سند فوق، اجرای طرح آموزش سراسری آشنایی با «اصول عمومی و روش اجرای عملیات بازیابی شبکه‌های قدرت» براساس مفاد آموزشی فراهم‌شده و تدبیر تمهیدات اجرایی مورد نیاز، در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری به مرحله اجرا رسید.

فیروزی در ادامه گفت: هدف از اجرای طرح فوق با مدت زمان برنامه‌ریزی شده شش ماه، ارائه آموزش یکسان و همزمان به کارکنان شرکت‌های برق منطقه‌ای مرتبط با امر «بازیابی» با محوریت کارکنان دیسپاچینگ‌های چهارده‌گانه منطقه‌ای و دیسپاچینگ‌های فوق‌توزیع زیرمجموعه بود که در این طرح مدنظر بوده با ایجاد وحدت رویه در گستره امور برنامه‌ریزی و بهره‌برداری شبکه، زمینه رشد و ارتقا سطح توانمندی کارکنان مرتبط با مسئله حیاتی و «انسان- محور» بازیابی، ارتقای کیفی یابد.

رئیس گروه هماهنگی و نظارت بر عملیات بازیابی یادآور شد: با استفاده از فرصت ایجاد شده به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا، از تاریخ ۱۳ اردیبهشت امسال تا ۲۴آبان دوره‌های آموزش غیرحضوری و برخط متعدد و پیاپی چهار روزه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این طرح تمامی شرکت‌های برق منطقه‌ای دارای دیسپاچینگ منطقه‌ای (به تعداد ۱۴ شرکت) دریافت‌کننده آموزش‌های تخصصی مورد نظر بودند، افزود: علاوه بر شرکت‌های برق منطقه‌ای مزبور، سازمان آب و برق خوزستان، شرکت‌های توزیع نیروی برق (به تعداد ۳ شرکت) و شرکت‌های آب منطقه‌ای (به تعداد ۶ شرکت) نیز در این دوره‌های آموزشی شرکت کردند که مجموعا در طرح آموزشی فوق، تعداد ۵۲۴ نفر از مهندسان صنعت آب و برق، آموزش‌های نظری لازم را مستقیماً دریافت کردند.

فیروزی اظهار امیدواری کرد: با برگزاری آموزش‌های ادواری و تکرار شونده مباحث مختلف مرتبط با امور بازیابی، هر چه سریع‌تر آمادگی‌های ذهنی لازم برای مواجهه با شرایط دشوار حادثه خاموشی گسترده در سطوح مختلف راهبری شبکه فراهم شود.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39228
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.