6

طرح بهارستان در ۱۱۲ روستای استان بوشهر اجرا می‌شود

  • کد خبر : 92792
  • 29 آذر 1401 - 12:40
طرح بهارستان در ۱۱۲ روستای استان بوشهر اجرا می‌شود
"غلامرضا حشمتی" با اشاره به اینکه سال گذشته، توسعه و نوسازی شبکه برق ۴۰ روستا انجام شده است، اظهار داشت: با توجه به نقش محوری روستاها در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بدون شک یکی از راه‌های توسعه در هر کشوری، پیشرفت و آبادانی روستاها است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در سال‌جاری شبکه برق ۱۱۲ روستا در قالب طرح بهارستان با اعتباری بیش از ۴۵۰ میلیارد ریال مقاوم‌سازی و اصلاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “غلامرضا حشمتی” با اشاره به اینکه سال گذشته، توسعه و نوسازی شبکه برق ۴۰ روستا انجام شده است، اظهار داشت: با توجه به نقش محوری روستاها در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، بدون شک یکی از راه‌های توسعه در هر کشوری، پیشرفت و آبادانی روستاها است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده جهت تامین برق عشایر این منطقه اشاره کرد و افزود: سال‌گذشته ۴۵۰ دستگاه مولد خورشیدی قابل حمل برق در بین عشایر این منطقه توزیع شد و امسال نیز ۴۵۰ دستگاه دیگر در حال تامین و توزیع است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در ادامه اظهار داشت: برق‌رسانی به آب‌شیرین‌کن‌ها از اولویت‌های صنعت برق است که در این راستا ظرفیت‌سازی خوبی تاکنون در استان بوشهر انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ مگاوات برق برای آب‌ شیرین‌کن ۳۵ هزارمتر مکعبی مپنا در استان بوشهر با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار ظرفیت‌سازی شده است، گفت: برق، آب شیرین‌کن‌های کنگان، شیف، نورویژه بوشهر و وحدتیه نیز به صورت کامل تامین و حدود ۱۰ آب شیرین‌کن دیگر نیز در دست تامین است.

 

 

نیروگاهیان

حشمتی در ادامه با اشاره به اینکه براساس قانون، صنایع انرژی‌بر مکلف به تامین انرژی خود هستند، تصریح کرد: نیروگاه‌های برق صنایع مستقر در جنوب استان در تابستان امسال بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ مگاوات به شبکه سراسری، برق تزریق کردند.

وی بیان کرد: نرخ خاموشی برق استان بوشهر در سال‌های گذشته بالای هزار دقیقه در سال بوده که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این عدد به ۱۷۵ دقیقه کاهش یافته و برنامه‌ریزی شده است تا پایان سال ۱۴۰۵ این رقم به ۸۰ دقیقه برسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بیان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر معادل یک سال فروش برق حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از مشترکان و دستگاه‌های اجرایی طلب دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=92792
  • نویسنده : پرویز فرزین پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.