7
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان:

طرح بهسازی شبکه توزیع برق در ۴۲۰ روستای استان کردستان اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 48403
  • 07 اردیبهشت 1400 - 11:45
طرح بهسازی شبکه توزیع برق در ۴۲۰ روستای استان کردستان اجرایی می‌شود
"هیوا لهونیان" با اعلام این خبر گفت: طرح جهادي بهسازي شبكه برق روستاهاي كشور طي فرايند پنج ساله به‌صورت روستا محور جهت بهسازي شبكه برق تمامي روستاهاي كشور و با هدف گذاري 10 هزار روستا براي سال 1400 در سطح كل كشور است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از اجرای طرح جهادی بهسازی شبکه توزیع برق ۴۲۰ روستای استان، با اعتباری حدود ۸۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “هیوا لهونیان” با اعلام این خبر گفت: طرح جهادی بهسازی شبکه برق روستاهای کشور طی فرایند پنج ساله به‌صورت روستا محور جهت بهسازی شبکه برق تمامی روستاهای کشور و با هدف گذاری ۱۰ هزار روستا برای سال ۱۴۰۰ در سطح کل کشور است.
وی در ادامه اضافه کرد: در استان کردستان تعداد ۱۷۰۶ روستای برق‌دار موجود بوده که هدف تدوین شده در سال‌جاری، بهسازی شبکه توزیع برق به تعداد ۴۲۰ روستا با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۱۴۰۰ است.
لهونیان با اشاره به این پروژه بزرگ، بیان کرد: رونمایی از این طرح شرکت‌های توزیع برق کشور با حضور وزیر نیرو درمورخه ۹ اردیبهشت سال‌جاری انجام خواهد شد و از شبکه برق ۲۱ روستای بهسازی شده رونمایی و بهره‌برداری می‌شود.
به‌گفته وی، این اولین قدم در سال‌جاری برای اجرای پروژه بزرگ بهسازی شبکه توزیع برق روستایی در استان کردستان، خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کردستان خاطرنشان کرد: جابه‌جایی تیرهای برق از معابر روستایی، مقاوم‌سازی پایه‌ها، اصلاح ولتاژ مشترکان روستایی، اصلاح شبکه و رفع  اتصالات سست شبکه‌های روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستایی، اصلاح فرسودگی شبکه از جمله پایه‌ها و سیم‌های برق، بازآرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف شبکه‌های روستایی و اصلاح انشعابات،  از جمله اقداماتی خواهد بود که در راستای اجرای این پروژه بزرگ عملیاتی و اجرا خواهد شد.

 

نیروگاهیان

لهونیان در ادامه با اشاره به تعداد مشترکان روستایی استان کردستان، گفت: استان کردستان دارای بیش از ۱۷۵ هزار مشترک روستایی است که هدف از اجرای این پروژه‌ها به‌منظور افزایش میزان رضایت‌مندی مشترکان روستایی، ارائه خدمات بهتر در روستاها و بهره‌مندی مشترکان روستایی به مشابه مشترکان شهری از خدمات این شرکت خواهد بود.
این گزارش می‌افزاید، در روز ۹ اردیبشهت‌ماه، ۲۱ روستای “بیکش و ننور در شهرستان بانه”، “جعفرآباد و خوشمقام در شهرستان بیجار”، “هواله، قصریان، ماموخ سفلی و خلیفه ترخان در شهرستان سنندج”، “آغه جری و قلعه روتله در شهرستان دیواندره”، “دره‌کی در شهرستان سروآباد”، “آونگان و مالوجه در شهرستان قروه”، “حسن آباد و گردمیران علیا در شهرستان دهگلان”، “سعد آباد و دره تفی در شهرستان مریوان”، “ایرانخواه و سرا در شهرستان سقز” و “تخته زنگی و کوره دره علیا در شهرستان کامیاران” که مورد بهسازی قرار گرفتند، رونمایی و به بهره‌برداری می‌رسند.
بر این اساس، هدف نهایی اجرای این پروژه‌ها، اصلاح و بهسازی تمام شبکه توزیع برق روستایی استان کردستان تا سال ۱۴۰۵ است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=48403
  • نویسنده : هانا نقشبندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.