4

طرح جمع‌آوری فاضلاب شهر تنکابن در دست اجراست/ ۷۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت شهری مازندران زیرپوشش خدمات فاضلاب قرار می‌گیرند

  • کد خبر : 94504
  • 22 دی 1401 - 3:42
طرح جمع‌آوری فاضلاب شهر تنکابن در دست اجراست/ ۷۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت شهری مازندران زیرپوشش خدمات فاضلاب قرار می‌گیرند
"افشین عبادی" با اشاره به ضرورت تعبیه شبکه‌های فاضلاب در شهرها و روستاهای مازندران اظهار داشت: طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب شهر تنکابن به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ منابع آب و محیط زیست از آلودگی و بازچرخانی پساب تصفیه شده در مصارف کشاورزی طراحی شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفای مازندران از آغاز فاز دوم طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب تنکابن به طول ۲۰۶۷ متر در آینده‌ نزدیک خبر داد و گفت: ۷۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت تنکابن زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “افشین عبادی” با اشاره به ضرورت تعبیه شبکه‌های فاضلاب در شهرها و روستاهای مازندران اظهار داشت: طرح جمع‌آوری شبکه فاضلاب شهر تنکابن به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ منابع آب و محیط زیست از آلودگی و بازچرخانی پساب تصفیه شده در مصارف کشاورزی طراحی شده است.
وی ادامه داد: این طرح شامل اجرای ۱۶۵ کیلومتر شبکه اصلی و فرعی، ۱۵ کیلومتر خط انتقال، ۵ واحد ایستگاه پمپاژ و دو مدول تصفیه‌خانه با ظرفیت تصفیه فاضلاب به حجم ۲۲ هزار و دویست متر مکعب در شبانه‌روز است، که تاکنون ۲۷ هزار و دویست و پنجاه متر شبکه اصلی و فرعی و خرید ۵۰ هزار متر زمین برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب با هزینه‌ای بالغ بر ۹۸۲ هزار و دویست و چهارده میلیارد ریال انجام شده است.

 

 

نیروگاهیان

عبادی افزود: در حال حاضر انعقاد قرارداد برای اجرای طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب در تنکابن شامل لوله‌گذاری به طول ۲۰۶۷ متر با لوله UPVC به قطر ۲۲۵ میلیمتر و ساخت ۵۸ عدد منهول با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال در دست اجراست که در صورت تخصیص اعتبار طی ۹ ماه آینده به اتمام می‌رسد و در نهایت پس از اتمام طرح ۷۶ هزار و پانصد نفر از جمعیت تنکابن از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=94504
  • نویسنده : بهمن آذرمنش
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.