4

طرح مقاوم سازی تجهیزات صنعت برق در برابر خطر فرونشست زمین تدوین می‌شود

  • کد خبر : 111723
  • 18 شهریور 1402 - 20:14
طرح مقاوم سازی تجهیزات صنعت برق در برابر خطر فرونشست زمین تدوین می‌شود
فرامرزی: فرونشست‌ها در صورتی که در فاصله نزدیک خطوط انتقال نیروی برق رخ دهد، می ‌تواند سبب سقوط آنها شود و تامین برق را با وقفه طولانی مواجه کند. وقوع فرونشست در کنار تجهیزات برق یا نیروگاه‌ها می‌تواند در روند تولید، انتقال و توزیع برق و نیز صادرات آن اختلال جدی به همراه داشته باشد.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس با اشاره به خطرات فرونشست زمین برای تاسیسات و تجهیزات برق در استان و جنوب کشور یاد آور شد : طرح مقاوم سازی تجهیزات صنعت برق در برابر خطر فرونشست زمین تدوین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، فرشاد فرامرزی معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه ای فارس با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل برداشتهای بی‌رویه منابع آب زیرزمینی در بسیاری از مناطق کشور، فرونشست زمین در حال وقوع است افزود: این خطری جدی برای صنعت برق محسوب می شود، فرونشست‌ها علاوه بر احتمال خطرات جانی برای اقشار مختلف جامعه، خطر بزرگی نیز برای تجهیزات برق مانند دکل‌های فشار قوی و پستهای برق است.

فرامرزی اضافه کرد: فرونشست‌ها در صورتی که در فاصله نزدیک خطوط انتقال نیروی برق رخ دهد، می ‌تواند سبب سقوط آنها شود و تامین برق را با وقفه طولانی مواجه کند. وقوع فرونشست در کنار تجهیزات برق یا نیروگاه‌ها می‌تواند در روند تولید، انتقال و توزیع برق و نیز صادرات آن اختلال جدی به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد : اگرچه چالش فرونشست زمین جدی است، اما می‌توان با پیش‌بینی به موقع و اجرای برنامه‌های هوشمندانه از کنار این خطر به سلامت عبور کرد. فرونشست زمین موضوعی است که نیاز به تمرکز ویژه داشته و با توجه به غیرقابل بازگشت بودن بخش زیادی از فرونشست‌های محتمل زمین، ضروری است شناسایی، طراحی و اجرا در دستور کار شرکت قرار گیرد.

 

 

نیروگاهیان

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس اضافه کرد: در همین راستا نیاز است طرح مقاوم‌سازی تجهیزات صنعت برق در برابر خطر فرونشست تدوین شود. با اجرای این طرح و افزایش مقاومت تجهیزات برق در برابر پدیده ی فرونشست در مقابل سایر پدیده های طبیعی نیز قابلیت اطمینان شبکه افزایش پیدا خواهد کرد.

فرامرزی با ارائه پیشنهاداتی برای عبور از خطر فرو نشستا گفت : اقداماتی نظیر شناسایی محل‌های فرونشستی که نزدیک تجهیزات بوده و احتمال تحت تاثیر قرار گرفتن تجهیزات در آنجا وجود دارد، بررسی تاثیر فرونشست بر تجهیزات‌، تحت پایش قرار دادن تجهیزات و اجرای طرح مقاوم سازی یا تغییز مکان تجهیزات در دستور کار شرکت قرار گرفته است.
این گزارش حاکی است موضوع مقابله با تهدید پدیده فرونشست برای اولین باربا محوریت دفترفنی انتقال و با همکاری امورهای بهره برداری و معاونت طرح و توسعه در اولویت مطالعه و اجرا قرار گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=111723
  • نویسنده : رقیه مولایی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.