4

ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید

  • کد خبر : 123639
  • 07 اسفند 1402 - 11:46
ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید
با بهره‌برداری از واحدهای جدید حرارتی، تجدیدپذیر و تولید پراکنده، ظرفیت اسمی تولید برق کشور در ۱۰ ماه‌ نخست امسال، ۱۲۵۰ مگاوات افزایش یافت.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت _ پاد، با بهره‌برداری از واحدهای جدید حرارتی، تجدیدپذیر و تولید پراکنده، ظرفیت اسمی تولید برق کشور در ۱۰ ماه‌ نخست امسال، ۱۲۵۰ مگاوات افزایش یافت.

با افزایش یکهزار و ۲۵۰ مگاواتی ظرفیت منصوبه تولید برق کشور، ظرفیت اسمی تولید برق در پایان دی‌ماه به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید.

نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی بیشترین سهم را در ظرفیت منصوبه نیروگاهی ایران دارند. در زمان حاضر ۳۵ هزار و ۷۱۹ مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی در کشور داریم که ۳۸.۹ درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین واحدهای بخاری و گازی با ظرفیت اسمی ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاوات و ۲۳ هزار و ۳۳۰ مگاوات، به‌ترتیب سهمی ۱۷.۲ درصدی و ۲۵.۳ درصدی در تولید برق کشور دارند.

در مجموع واحدهای حرارتی (بخاری، گازی و سیکل ترکیبی) با مجموع ۷۴ هزار و ۸۷۸ مگاوات، ۸۱.۴ درصد از ظرفیت اسمی تولید برق کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=123639

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.