5

ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی فارس به بیش از ۶ هزارکیلو وات می‌رسد

  • کد خبر : 81869
  • 01 مرداد 1401 - 15:48
ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی فارس به بیش از ۶ هزارکیلو وات می‌رسد
"حمیدرضا کریمی" با بیان اینکه استان فارس مکانی کم نظیر برای ایجاد مزارع خورشیدی است، اظهار داشت: تابش مناسب خورشید در اکثر مناطق استان و بهره‌مندی استان فارس از 300 روز آفتابی در سال، باعث شده تا این استان از ظرفیت بالایی برای احداث مزارع و نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال، مجموع ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان فارس به بیش از ۶ هزارکیلووات برسد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حمیدرضا کریمی” با بیان اینکه استان فارس مکانی کم نظیر برای ایجاد مزارع خورشیدی است، اظهار داشت: تابش مناسب خورشید در اکثر مناطق استان و بهره‌مندی استان فارس از ۳۰۰ روز آفتابی در سال، باعث شده تا این استان از ظرفیت بالایی برای احداث مزارع و نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار باشد.

وی با ابراز رضایت از روند احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این استان طی ۲ سال اخیر، گفت: با احداث ۱۴۴ نیروگاه خورشیدی خانگی و ۲ نیروگاه مزرعه خورشیدی در سال ۱۴۰۰، ظرفیت منصوبه این تعداد نیروگاه حدود ۲۶۰۰ کیلووات می‌باشد که نسبت به سال ۱۳۹۹رشد ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، به حمایت صنعت برق از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های خورشیدی خبرداد و اظهار داشت: ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های خورشیدی حداکثر تا ۲ برابر ظرفیت انشعاب متقاضیان و تا سقف ۲۰۰ کیلووات تعیین گردیده که برای تولید هرکیلووات آن ۱۰متر مربع زمین و حدود ۲۴  میلیون تومان سرمایه نیاز است.

وی بیان کرد: با افزایش نرخ خرید برق به میزان ۴۰ درصد در سال ۱۴۰۰و انعقاد قرارداد خرید تضمینی به مدت ۲۰ سال، بازگشت سرمایه، بین ۵ تا ۶ سال انجام خواهد شد.

 

 

نیروگاهیان

کریمی، با بیان این موضوع که در صدور مجوزهای جدید محدود به ظرفیت انشعاب هیچگونه محدودیتی وجود ندارد، اظهار داشت: شهرستان فسا با ۹۶ نیروگاه، بوانات ۶۴ و اقلید، لار و کازرون با ۶۱ نیروگاه، مقام اول تا سوم از نظر تعداد نصب نیروگاه را در اختیار دارند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال۹۵ تا پایان سال ۱۴۰۰مبلغ ۲۴۵ میلیارد ریال بابت خرید تضمینی برق به سرمایه‌گذاران در این حوزه پرداخت شده و تقریبا به ازای هر ۵ کیلو وات نیروگاه منصوبه یک اشتغال دائم و پایدار بوجود آمده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در ادامه سخنان خود به کسب عنوان مقام سوم شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در حوزه نصب نیروگاه‌های خورشیدی در بین شرکت‌های توزیع کشور خبر داد و اظهار داشت: این شرکت در سال‌های اخیر با ارائه برنامه‌های تبلیغاتی و معرفی فواید و سوددهی نیروگاه‌های خورشیدی همچنین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه استان در جهت اعطای تسهیلات بانکی جهت نصب و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی، اقدامات موثر و مفیدی را انجام داده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=81869
  • نویسنده : لیلا رحمان ستایش
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.