4

ظرفیت پست‌های برق خوزستان نسبت به قبل انقلاب ۱۴ برابر افزایش داشته است

  • کد خبر : 43154
  • 26 بهمن 1399 - 18:15
ظرفیت پست‌های برق خوزستان نسبت به قبل انقلاب ۱۴ برابر افزایش داشته است
"محمود دشت بزرگ" با مقایسه ظرفیت‌ شبکه‌های برق خوزستان قبل و بعد از انقلاب، اظهار کرد: پیک شبکه برق خوزستان قبل از انقلاب 708 مگاوات بوده که در سال 99 این میزان به هشت هزار و 518 مگاوات رسیده و 12 برابر مصرف کل شبکه افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع این استان نسبت به قبل از انقلاب ۱۴ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمود دشت بزرگ” با مقایسه ظرفیت‌ شبکه‌های برق خوزستان قبل و بعد از انقلاب، اظهار کرد: پیک شبکه برق خوزستان قبل از انقلاب ۷۰۸ مگاوات بوده که در سال ۹۹ این میزان به هشت هزار و ۵۱۸ مگاوات رسیده و ۱۲ برابر مصرف کل شبکه افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: ظرفیت‌ پست‌های انتقال و فوق توزیع نیز از ۲ هزار و ۲۰۹ مگاولت آمپر به ۳۱ هزار و ۵۱۰ مگاولت آمپر یعنی ۱۴ برابر و طول خطوط نیز از دو هزار و ۴۴ کیلومتر مدار به ۹ هزار و ۲۹ کیلومتر مدار افزایش پیدا کرده که نشان‌دهنده ۴٫۵ برابر رشد نسبت به قبل از انقلاب است.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: به لحاظ ابعاد عملکردی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در بین ۱۶ شرکت برق منطقه‌ای کشور بعد از تهران، رتبه دوم را دارد، در بخش پست‌ها و ظرفیت شبکه‌های انتقال و فوق توزیع نیز رتبه دوم و در بخش ظرفیت خطوط رتبه ششم را در اختیار دارد.
دشت بزرگ که در آغاز به کار امور بهره برداری ناحیه ارجان این شرکت سخن می‌گفت، با اشاره به ظرفیت‌هایی که در مجموعه حوزه سرزمینی بهبهان وجود دارد، افزود: پیش از ناحیه ارجان ۹ ناحیه بهره برداری در حوزه برق خوزستان فعالیت می‌کرد که با ملحق شدن امور بهره‌برداری ناحیه ارجان مجموع نواحی برق منطقه‌ای خوزستان ۱۰ ناحیه خواهد شد و شهرستان‌های بهبهان و لیکک در حوزه فعالیت ناحیه ارجان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=43154
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.