3

عبور از پیک امسال با حفر ۲۷ حلقه چاه آب جدید در خراسان رضوی

  • کد خبر : 61855
  • 01 آبان 1400 - 22:32
عبور از پیک امسال با حفر ۲۷ حلقه چاه آب جدید در خراسان رضوی
"مهدی جهان طلب" با بیان اینکه با این اقدام 441 لیتر برثانیه به توان تولید آب استان افزوده شد، تابستان سال جاری را یکی از فصول گرم چند سال اخیر دانست که با همراه شدن موج پنجم کرونا باعث افزایش مصرف آب در شهرها و روستاها شده است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای خراسان رضوی از عبور این استان از پیک مصرف ۱۴۰۰ با حفر ۲۷ حلقه چاه جدید و مدیریت تنش‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مهدی جهان طلب” با بیان اینکه با این اقدام ۴۴۱ لیتر برثانیه به توان تولید آب استان افزوده شد، تابستان سال جاری را یکی از فصول گرم چند سال اخیر دانست که با همراه شدن موج پنجم کرونا باعث افزایش مصرف آب در شهرها و روستاها شده است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود وضعیت سخت تامین آب در ۸۶ شهر و دو هزارو ۲۴۰روستا تحت پوشش ،  با تلاش شبانه روزی مجموعه آبفا در سطح استان پیک مصرف ۱۴۰۰ پشت سر گذاشته شد.
وی در همین رابطه به استحصال حدود ۶۷۰ میلیون مترمکعب آب در شش ماه نخست امسال در شهرها و روستاهای این استان اشاره کرد و افزود: این میزان آب برای شرب سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش آبفا تامین شده است.

 

نیروگاهیان

وی از جمله چالش‌های آبفا در کنار کمبود منابع مالی را ادامه پدیده خشکسالی، کاهش نزولات آسمانی به‌ویژه در سال آبی گذشته و جاری و همچنین فرسودگی خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع برشمرد و اظهار داشت: ۵۶ هزار و ۶۶۶ مورد اتفاق طی سال جاری در شهرها و روستاهای رفع شده است.
جهان طلب افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۵۲ فقره اتفاق در بخش خطوط انتقال، ۲۸ هزار و ۴۰۳ مورد در انشعابات و ۲۴ هزار و ۶۰۸ مورد هم روی شبکه‌های توزیع آب رخ داده که با تلاش شبانه روزی همکاران رفع شده است.
وی اصلاح و بازسازی سه هزار و ۳۱۵ انشعاب، تجهیز و برق‌رسانی به ۲۹ حلقه چاه را در همین مدت یادآور شد و اعلام کرد: توان ذخیره آب در استان با اقدامات انجام شده ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر مکعب افزایش یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=61855
  • نویسنده : علیرضا صنعت‌نگار
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.