1

عبور موفق از اوج بار تابستان با همکاری صنایع در مدیریت مصرف انرژی

  • کد خبر : 131309
  • 26 اردیبهشت 1403 - 10:11
عبور موفق از اوج بار تابستان با همکاری صنایع در مدیریت مصرف انرژی
نشست هم اندیشی چالشهای تامین برق صنایع و راهکارهای تامین برق مطمئن و اقتصادی با حضور سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان و جمعی از استادان دانشگاه و مدیران واحدهای قزوین در اتاق بازرگانی استان برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری توانیر، نشست هم اندیشی چالشهای تامین برق صنایع و راهکارهای تامین برق مطمئن و اقتصادی با حضور سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان و جمعی از استادان دانشگاه و مدیران واحدهای قزوین در اتاق بازرگانی استان برگزار شد.
در این نشست که با همکاری شرکت توزیع نیروی برق و اتاق بازرگانی استان قزوین برگزار شد، راهکارهای تامین برق پایدار برای صنایع و همکاری های مشترک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
یوسف اینانلو سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این همایش گفت: برای این که در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین بویژه در بخش صنعت هستیم.
وی افزود: رویکرد ما این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهاد آنها با هماهنگی مناسب، گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم و با استفاده از راهکارهای مناسب دچار ناپایداری در شبکه برق نشویم.
اینانلو در خصوص تعرفه های تشویقی صنعت برق تصریح کرد: صنایع می توانند با همکاری از طریق تغییر شیفت کاری، تعطیلات و تعمیرات سالانه و یا جابجایی تعطیلی روز جمعه با یکی از روزهای هفته، از تخفیف های وِیژه همکاری بهره مند شوند.
وی بابیان اینکه برنامه های تشویقی برای صنایع و همکاری آنها در کاهش مصرف در زمان اوج مصرف برق در تابستان پیش بینی شده است، افزود: اجرای راهکارهای مدیریت مصرف تاثیر قابل توجهی در کاهش نیاز مصرف برق کشور دارد.
وی همچنین گفت: از آنجا که واحدهای صنعتی باید حداقل ۵ درصد نیاز خود را از نیروگاههای تجدیدپذیر تامین کنند در نشستهای تخصصی با حضور استادان و صاحب نظران دولتی و بخش خصوصی تلاش کرده ایم زمینه تشویق صنعتگران برای سرمایه گذاری در احداث نیروگاههای تجدید پذیر را مهیا کنیم که سیاستهای تشویقی و حمایتی دولت نیز اعلام می شود که همایش امروز در همین زمینه است.
اینانلو با بیان این که در استان قزوین حدود ٧٠٠ هزار مشترک برق وجود دارد که ٢٢۴ مورد آنها مشترک صنعتی با مصرف بیش از یک مگاوات است، خاطرنشان ساخت: از ۵ هزار و ۵٠٠ میلیون کیلووات انرژی مصرفی استان حدود ١١٠٠ میلیون کیلووات ساعت مربوط به صنایعی است که بالای یک مگاوات مصرف دارند.
وی یادآورشد: در بخش صنایع استان که میزان مصرف آنها قابل توجه است بایستی حدود ٢٠ تا ٣٠ درصد میزان مصرف کاهش یابد و هفته ای یک روز جابه حایی بار انجام شود و به جای آن در روز تعطیل و جمعه کار کنند تا تولید هم تداوم یابد.
در ادامه این همایش کریم افشار، بهنام فرد افشاری و سید صادق نیکو سپهر استادان دانشگاه در خصوص ضرورت مشارکت صنایع در احداث نیروگاههای تجدید پذیر، وضعیت تولید و مصرف انرژی، حمایتهای تشویقی، خرید تضمینی برق از سوی دولت و چالشهای صنایع در تامین انرژی در تابستان دیدگاههای کارشناسی خود را ارائه کردند.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=131309

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.