1

عدالت، شفافیت و اعتماد ۳ رکن اساسی در اقدامات روابط عمومی

  • کد خبر : 77482
  • 31 اردیبهشت 1401 - 20:48
عدالت، شفافیت و اعتماد ۳ رکن اساسی در اقدامات روابط عمومی
در این مراسم برخی از مدیران روابط عمومی استان‌ها به ارائه مسائل و مشکلات موجود در حوزه کاری خود پرداخته و اظهار امیدواری کردند با حمایت و راهنمایی مسئولان، راه‌حل‌هایی برای این مشکلات ارائه گردد.

معاون تلفیق و امور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: اقدامات روابط عمومی‌ها باید بر اساس سه شاخص عدالت، شفافیت و اعتماد صورت پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا الماسوندی” روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی و سیاستگذاری مدیران روابط عمومی صنعت آب کشور (آب و آبفا) که به مناسبت گرامیداشت روز روابط عمومی در شرکت آب و فاضلاب استان تهران برگزار شد، ضمن تبریک  این روز بزرگ گفت: روابط عمومی یک شرکت دانش بنیان با مفاهیم جدید است که همسو با اهداف کلان نظام و اهداف خاص وزارت نیرو و در جهت آمایش سرزمین و توسعه پایدار گام‌ برمی‌دارد.

الماسوندی افزود: از آنجایی که روابط عمومی‌های صنعت آب و برق با آحاد جامعه در ارتباط هستند دایره وظایفشان نیز بسیار گسترده خواهد بود و باید برنامه‌ریزی‌های فرابخشی نیز برای اجرای این وظایف داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر این موضوع که روابط عمومی‌ها هم با نهادهای مردمی و هم با نهادهای دولتی در ارتباط هستند، تأکید کرد: اقدامات روابط عمومی‌ها باید بر اساس سه شاخص عدالت، شفافیت و اعتماد صورت پذیرد.

معاون تلفیق وامور تنظیم گری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: شفاف سازی، اطلاع رسانی و اقناع سازی همراه با عدالت باید محور تمام فعالیت‌های روابط عمومی‌ها باشد و در حال حاضر و برای مدیریت بخش آب کشور ما نیازمند یک روابط عمومی پاسخگو هستیم، چرا که توجه به مسائل اجتماعی به علت پیوند عمیقی که با روابط عمومی دارد در ذیل آن قرار گرفته و ما در هر برنامه‌ریزی و اقدام نیازمند توجه به این مسائل اجتماعی هستیم.

وی در پایان بر مشارکت با مردم و بخصوص کشاورزان تأکید کرد و گفت: وظیفه ما خدمت به مردم است و در این راستا روابط عمومی‌ها باید دوشادوش فعالیت‌ها نسبت به آگاه سازی و اطلاع رسانی اقدام کنند.

*یکپارچه سازی اطلاع‌رسانی مهمترین هدف وزارت نیرو

در ادامه این نشست مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر روابط عمومی وزارت نیرو گفت: یکپارچه سازی اطلاع رسانی و همگام و همسو کردن فعالیت‌های روابط عمومی از اهداف مهم در سال جاری است.

“علی اکبر کاظمی” ضمن گرامیداشت روز روابط عمومی و تقدیر از زحمات مدیران روابط عمومی صنعت آب کشور خاطرنشان کرد: مردم نسبت به مسائل حوزه آب  آگاهی ندارند و هنوز این باور عمومی ایجاد نشده است که باید رفتارشان را اصلاح و صرفه‌جویی پیشه کنند.

کاظمی افزود: به دلیل همین عدم آگاهی است که منتقدان هر روزه تنش‌هایی را در بحث مدیریت منابع آب ایجاد می‌کنند و ما باید آن چیزی که نیاز است مردم درباره آب بدانند را شفاف و بدون پیچیدگی بیان کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایجاد نگرانی برای شرایط کشور ما خوب نیست و باید از ایجاد حس تنش و نگرانی بپرهیزیم، گفت: مسائلی همچون اهمیت آب، جایگاه آب، اقتصاد آب و اهمیت بهره وری آب باید برای مردم تشریح و تحلیل شوند.

مشاور وزیر نیرو و مدیرکل دفتر روابط عمومی وزارت نیرو اظهار کرد: هدف ما این است که یک ادبیات و روایت مشترک تولید و توسط راویان مختلف بیان شود و از آنجایی که آب یک موضوع مقدس و با برکت است بایستی در این حوزه روحیه جهادی را تقویت کنیم.

وی بیان کرد: بهره‌وری و مدیریت مصرف آب کشاورزی از جمله مسائلی است که باید برای آن از دستگاه‌های دیگر همچون آموزش و پرورش، شهرداری، جهاد کشاورزی مطالبه گری کنیم.

کاظمی در پایان از روابط عمومی خواست تا مسائلی همچون توجیه گروه‌های مرجع، آگاهی مردم نسبت به اینکه تأمین آب شرب خط قرمز ماست، جهانی بودن پدیده خشکسالی و تغییر اقلیم، اصلاح تصور مردم نسبت به جریان دائمی آب در رودخانه‌های فصلی، ارتباط عمیق با مردم از طریق رسانه‌ها، رعایت عدالت در بحث مدیریت منابع آب، آموزش برای تغییر سبک زندگی و تلاش برای بهره‌وری و اصلاح شیوه‌های آبیاری در کشاورزی را سرلوحه اقدامات و تولیدات محتوایی خود قرار دهند.

 

نیروگاهیان

*فرهنگسرای آب در استان‌ها راه‌اندازی شود

در این نشست همچنین “محمد حسین رنجبران” مدیرکل امور اجتماعی و روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران به سه واژه مهم در روابط عمومی اشاره کرد و گفت: سه واژه همدل(همدم)، همراه و هم افزا باید زمینه کار روابط عمومی‌های آب و آبفا باشد.

وی همچنین به اهمیت نقش گنجینه ملی آب پرداخت و افزود: استان‌هایی که دارای گنجینه هستند نمادهای استانی آب را به موزه آب سعدآباد ارائه دهند تا موجب غنی‌تر شدن آرمان‌های فرهنگی آب در این موزه شوند.

رنجبران همچنین پیشنهاد کرد: فرهنگسرای آب در تمامی استان‌ها راه اندازی شود و روابط عمومی استان‌ها حضور مسئولان در مناطقی که احتمال بحران وجود دارد را برنامه‌ریزی و مستند سازی کنند.

وی در پایان از ارزیابی ماهیانه روابط عمومی‌های آب توسط شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد و تاکید کرد: ظرفیت‌های امور اجتماعی و تشکل‌های مردم نهاد استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

شایان ذکر است، در این مراسم برخی از مدیران روابط عمومی استان‌ها به ارائه مسائل و مشکلات موجود در حوزه کاری خود پرداخته و اظهار امیدواری کردند با حمایت و راهنمایی مسئولان، راه‌حل‌هایی برای این مشکلات ارائه گردد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=77482
  • نویسنده : مهتاب علی‌بخشی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.