5
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

عدم رعایت الگوی کشت منجر به خسارات جبران‌ناپذیر به سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود

  • کد خبر : 41246
  • 02 بهمن 1399 - 20:57
عدم رعایت الگوی کشت منجر به خسارات جبران‌ناپذیر به سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود
ه منظور ممانعت از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز و غیرمجاز توسط افراد خاطی علاوه بر پرداخت جرایم اضافه برداشت، در تمدید پروانه چاه نیز محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی کشت توسط کشاورزان گفت: عدم رعایت الگوی کشت منجر به خسارات جبران‌ناپذیر به سفره‌های آب زیر زمینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “داریوش حسن‌نژاد” در دومین نشست مشترک کمیته آب و کشاورزی استان با اشاره به اینکه تعیین الگوی کشت برای کشاورزی به دلیل محدودیت منابع آب زیرزمینی و سطحی در استان صورت می‌گیرد، افزود: نتایج حاصل از هیدروگراف تراز آب زیرزمینی در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، دورود و اشترینان بیشترین افت را در بین شهرستان‌های استان نشان می‌دهد که این شدت افت بسیار نگران کننده بوده و در صورت تداوم در آینده‌ای نزدیک مانند کوهدشت شاهد ممنوعیت این مناطق خواهیم بود.

 

 

نیروگاهیان

وی خاطرنشان کرد: به منظور ممانعت از اضافه برداشت از چاه‌های مجاز و غیرمجاز توسط افراد خاطی علاوه بر پرداخت جرایم اضافه برداشت، در تمدید پروانه چاه نیز محدودیت‌هایی ایجاد خواهد شد.
حسن‌نژاد یادآور شد: همچنین طبق دستور العمل الگوی کشت، کشاورزان هم استانی موظف به رعایت الگوی کشت ارائه شده توسط سازمان جهاد کشاورزی بوده و شرکت آب منطقه‌ای لرستان تعهدی در خصوص تامین آب کسانی که الگوی کشت را رعایت نکنند ندارد و با افرادی که با کاشت و برداشت بی‌رویه برنج، سیب‌زمینی و دیگر محصولاتی از این قبیل منجر به خسارات جبران ناپذیر به سفره‌های آب زیرزمینی می‌شوند مطابق قانون برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=41246
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.