1

عزم تاجیکستان برای تولید ۲۱ میلیارد کیلووات ساعت برق در سال ۲۰۲۰

  • کد خبر : 20554
  • 14 فروردین 1399 - 18:47
عزم تاجیکستان برای تولید ۲۱ میلیارد کیلووات ساعت برق در سال ۲۰۲۰

تاجیکستان قصد دارد در سال جاری میلادی حجم تولید برق در این کشور را از طریق افزایش ظرفیت های تولیدی نیروگاه های برق آبی و حرارتی افزایش دهد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان قصد دارد در سال جاری میلادی تولید برق در این کشور را افزایش دهد. […]

تاجیکستان قصد دارد در سال جاری میلادی حجم تولید برق در این کشور را از طریق افزایش ظرفیت های تولیدی نیروگاه های برق آبی و حرارتی افزایش دهد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تاجیکستان قصد دارد در سال جاری میلادی تولید برق در این کشور را افزایش دهد.

در سال ۲۰۱۹ میلادی در این کشور بیش از ۲۰٫۶ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید شده که در مقایسه با سال ۲۰۱۸ میلادی ۴٫۷ درصد بیشتر است.

۱۹٫۱ میلیارد کیلووات ساعت برق از این حجم به نیروگاه های برق آبی و ۱٫۵ میلیارد مابقی به نیروگاه‌های حرارتی این کشور مرتبط است.

 

 

نیروگاهیان

تاجیکستان در سال ۲۰۱۹ میلادی از طریق فروش برق به کشورهای همسایه از جمله ازبکستان، افغانستان و قرقیزستان بیش از ۹۱٫۳ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

بنابر گزارش نهادهای ذیربط تاجیکستان، «دوشنبه» قصد دارد در سال ۲۰۲۰ میلادی از طریق افزایش ظرفیت های تولیدی نیروگاه های برق آبی و حرارتی حجم تولید برق در این کشور را تا ۲۱ میلیارد کیلووات ساعت برق افزایش دهد.

بنابر برنامه ریزی های طرف تاجیکی، بیش از ۳ میلیارد کیلووات ساعت برق از این حجم به کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

طی دو ماه اول سال جاری میلادی در این کشور بیش از ۳٫۹ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید شده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته ۳٫۶ درصد بیشتر است.

بیش از ۳٫۳ میلیارد کیلووات ساعت برق از این حجم مربوط به نیروگاه های برق آبی این کشور است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=20554

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.