8
با اعتباري بالغ بر 501 ميليارد تومان

عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت سرپل ذهاب در کرمانشاه آغاز شد

  • کد خبر : 63723
  • 23 آبان 1400 - 17:41
عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلوولت سرپل ذهاب در کرمانشاه آغاز شد
فرماندار سرپل ذهاب گفت: طرح كلنگ زني پست برق 400 كيلوولت در روستاي نقاره كوب، به عنوان يك خدمت بزرگ به مردم  صورت گرفت.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب از آغاز عملیات اجرایی پروژه ۵۰۱ میلیارد تومانی احداث پست ۴۰۰٫۲۳۰ کیلوولت و اتصالات خطوط مربوطه و توسعه پست ۲۳۰٫۶۳ کیلوولت سرپل ذهاب در راستای توسعه و حمایت از پروژه های اقتصادی مناطق مرزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری توانیر، “علی اسدی” مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب در آیین کلنگ زنی این پروژه که با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد، گفت: این پروژه بزرگ شامل احداث پست ۴۰۰٫۲۳۰ کیلوولت سرپل ذهاب با مشخصات فنی دو فیدر ۴۰۰ کیلوولت، دو فیدر ۲۳۰ کیلوولت، دو ترانسفورماتور قدرت هر کدام به ظرفیت ۲۰۰ مگاولت آمپر و سیستم کنترل DCS با اعتباری بیش از ۳۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: همچنین پروژه خط ۴۰۰ کیلوولت و اتصالات مربوطه با مشخصات فنی خط دو مداره ۴۰۰ کیلوولت باندل دو سیمه و اتصالات مربوطه به طول چهار کیلومتر با اعتباری بیش از ۴۰۲ میلیارد ریال پروژه دیگری است که احداث می شود.
اسدی اظهار داشت: این طرح ها شامل توسعه پست ۲۳۰٫۶۳ کیلوولت سرپل ذهاب با مشخصات فنی دو فیدر ۲۳۰ کیلوولت خط با اعتباری بیش از ۵۷۷ میلیارد ریال و احداث خط ۲۳۰ کیلوولت و اتصالات مربوطه آن با مشخصات فنی خط دو مداره ۲۳۰ کیلوولت به طول ۱۶ کیلومتر و با بیش از ۵۳۴ میلیارد ریال اعتبار است.
وی ابراز داشت: این پروژه ها با هدف افزایش قابلیت اطمینان و رفع افت ولتاژ شبکه انتقال، تداوم و افزایش ظرفیت صادرات و تأمین زیرساخت طرح های توسعه ای و اقتصادی در شهرستان سرپل ذهاب احداث می شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای غرب در پایان گفت: برای این پروژه بزرگ برق رسانی در منطقه، اعتباری بیش از ۵ هزار و ۱۳ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
در ادامه، فرماندار سرپل ذهاب گفت: طرح کلنگ زنی پست برق ۴۰۰ کیلوولت در روستای نقاره کوب، به عنوان یک خدمت بزرگ به مردم  صورت گرفت.

 

نیروگاهیان

“نورالدین فرزادی پور” افزود: برای این طرح، تأمین زمین مناسب از سوی مشارکت و همراهی کشاورزان صورت گرفته و بستر زمین مناسب با نرخ کارشناسی حداقلی تفاهمی، بین مردم و برق منطقه ای انجام گرفت.
وی اظهار داشت: این طرح شبکه برق منطقه ای را به شبکه سراسری وصل می کند و به عنوان یک ظرفیتی در آینده نیاز صنعتی وخانگی را تأمین  می کند و مازاد تولید را هم به مناطق دیگر صادر می کند که انتظار می رود در این راستا برای ایجاد اشتغال در منطقه اولویت با نیروهای بومی باشد تا از برکات این خدمت، مردم این منطقه نیز برخوردار باشند.
نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: مردم این منطقه برای راه اندازی این طرح با در اختیار گذاشتن زمین کشاورزی با حداقل نرخ همکاری لازم داشتند و امید است هر چه سریعتر پرداختی های لازم صورت گیرد زیرا که این زمین ها منبع درآمدی برای کشاورزان به شمار می رود.
“شهریار حیدری” افزود: با ارزیابی های صورت گرفته این دشت نقاره کوب در بخش قلعه شاهین بهترین گزینه برای تولید برق خورشیدی است که امید است با پیگیری استاندار و حضور وزیر نیرو این اتفاق بیفتد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=63723
  • نویسنده : روح اله حميديان اهور
  • ارسال توسط :
  • منبع :  پايگاه خبري توانير

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.