3
سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس مطرح کرد:

عملکرد خوب مردم و دولت در مدیریت و مصرف برق

  • کد خبر : 80806
  • 14 تیر 1401 - 13:42
عملکرد خوب مردم و دولت در مدیریت و مصرف برق
"فاطمه محمد‌بیگی" درباره اوضاع تامین برق در سال‌جاری اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد نوعی رها‌شدگی و عدم تحقق سیاست‌های کلان در صنعت برق بودیم و نه تنها نیروگاه‌های برق کشور چندان توسعه نیافتند، بلکه در زمینه نوسازی و احیای نیروگاه‌های کنونی نیز اقدام قابل توجهی رخ نداد.

یک نماینده مجلس عملکرد دولت و مردم را در حوزه مدیریت و مصرف برق مثبت ارزیابی کرد و گفت: نتیجه همراهی و مشارکت مردم و دولت این شده است که نه تنها خاموشی نداشته‌ایم، که اعتراضات سال گذشته مردم را نیز شاهد نیستیم.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایلنا، “فاطمه محمد‌بیگی” درباره اوضاع تامین برق در سال‌جاری اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد نوعی رها‌شدگی و عدم تحقق سیاست‌های کلان در صنعت برق بودیم و نه تنها نیروگاه‌های برق کشور چندان توسعه نیافتند، بلکه در زمینه نوسازی و احیای نیروگاه‌های کنونی نیز اقدام قابل توجهی رخ نداد.وی با اشاره به اهتمام به مسائلی نظیر تعمیرات نیروگاه‌ها، اصلاح ایرادات و نیز توسعه شبکه‌های توزیع و ظرفیت تولید خاطرنشان کرد: در شرایطی هستیم که در سال جدید، میزان قطعی برق در بخش‌های مختلف در مقایسه با سال گذشته به مراتب کاهش یافته است.

 

 

نیروگاهیان

این نماینده مجلس با بیان اینکه در حال حاضر تأمین انرژی برای صنایع نسبت به گذشته سخت‌تر شده است، گفت: برای اینکه بتوانیم مشکلات تأمین انرژی صنایع چه در حوزه گاز و چه در حوزه برق را به صورت جدی حل کنیم، نیازمند این هستیم که در حوزه حکمرانی حوزه انرژی، میان مجلس و دولت بحث‌های جدی برای اتخاذ سیاست‌های کلان صورت پذیرد.

محمد‌بیگی با ابراز رضایت از مشارکت شهروندان در کاهش مصرف برق گفت: در حوزه برق خانگی امسال هم دولت و هم مردم عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند و نتیجه همراهی و مشارکت این شده است که نه تنها خاموشی در بخش خانگی نداشته‌ایم، که شاهد اعتراضات مردمی هم  در این زمینه نیستیم.

وی در عین حال تاکید کرد: معتقدم برای تغییر الگوی مصرف برق به گفتمان‌سازی نیاز است که این می‌تواند از روش‌های مختلف نظیر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و… پیگیری شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=80806
  • نویسنده : مریم حاج‌نوروز نظری
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایلنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.