2
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور:

عملیات آبرسانی از خلیج فارس به بستک در دو فاز تکمیل می‌شود/ بهره‌مندی ۷۶ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار

  • کد خبر : 78515
  • 12 خرداد 1401 - 22:30
عملیات آبرسانی از خلیج فارس به بستک در دو فاز تکمیل می‌شود/ بهره‌مندی ۷۶ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار
"اتابک جعفری" در جریان بازدید از روند انتقال آب خلیج فارس به شهرستان بستک با اشاره به بهره‌مندی فاز به فاز جمعیت ساکن در طول خط انتقال، افزود: در اجرای این طرح ضروری است با فازبندی پروژه، بخشی از جمعیت هدف به آب آشامیدنی دست پیدا کنند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور از تکمیل عملیات آبرسانی خلیج فارس به بستک در دو فاز و بهره‌مندی ۷۶ هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “اتابک جعفری” در جریان بازدید از روند انتقال آب خلیج فارس به شهرستان بستک با اشاره به بهره‌مندی فاز به فاز جمعیت ساکن در طول خط انتقال، افزود: در اجرای این طرح ضروری است با فازبندی پروژه، بخشی از جمعیت هدف به آب آشامیدنی دست پیدا کنند.
وی ادامه داد، این پروژه از جمله طرح‌های بزرگ آبرسانی است که جمعیتی بالغ بر ۷۶ هزار نفر در دو شهر و ۳۹ روستا از اجرای آن بهره‌مند می‌شوند.
در این بازدید،  رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از همراهی مجلس برای تخصیص اعتبار مورد نیاز پروژه خبر داد و گفت: مجلس شورای اسلامی در این خصوص تلاش خواهد کرد تا مردم بستک به آب شرب پایدار از طریق شیرین‌سازی آب دریا دست پیدا کنند.
در ادامه احمد جباری نماینده غرب هرمزگان با بیان اینکه شهرهای بستک، جناح و روستاهای مسیر به دلیل نبود منبع آب پایدار زیرزمینی از بی‌آبی رنج می‌برند، تسریع در اجرای این پروژه را برای مردم حیاتی دانست.

 

نیروگاهیان

عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه برای بهره‌مندی شهرستان بستک از این پروژه ۶۶ کیلومتر خط انتقال باید احداث شود، گفت: احداث ۷ مخزن به همراه ایستگاه‌های پمپاژ مجزا باید احداث شود که در مجموع ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد.
به گفته وی، این پروژه در قالب دو فاز عملیاتی می‌شود که در فاز اول شهر جناح و روستاهای مسیر از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.
حمزه‌پور تصریح کرد، در فاز دوم این طرح آب خلیج فارس از آب‌شیرین‌کن چارک به بستک خواهد رسید.
وی با اشاره به حجم عملیات فاز اول این پروژه تصریح کرد، در حال حاضر ۱۴ کیلومتر خط انتقال اجرا شده و برای بهره‌مندی شهر جناح و روستاهای مسیر باید ۲۵ کیلومتر خط انتقال احداث شود.
به گفته مدیرعامل آبفا، اعتبار پیش‌بینی شده برای فاز اول پروژه ۳۶۰ میلیارد تومان است.
حمزه‌پور همچنین گفت: برای تامین آب بستک و جناح، یک باب آب‌شیرین‌کن در بندرچارک با ظرفیت ۸ هزار متر مکعب در روز و فرایند نمک‌زدایی اسمز معکوس در فاصله ۶۶ کیلومتری شهر بستک در مرحله انتخاب سرمایه‌گذار است و مبلغ برآورد اولیه آن یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=78515
  • نویسنده : زهرا بیگلری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.