5
با حضور معاون رئیس جمهور؛

عملیات اجرایی سامانه انتقال مستقیم آب سد آزاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج آغاز شد

  • کد خبر : 42356
  • 16 بهمن 1399 - 18:45
عملیات اجرایی سامانه انتقال مستقیم آب سد آزاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج آغاز شد
"سید حسن رضوی" مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در آئین آغاز به‌کار این پروژه گفت: پروژه سامانه انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب شهر سنندج به‌طول تقریبی 27 کیلومتر با لوله‌های فولادی به اقطار 1400 و 1200 میلیمتر احداث می‌شود.

عملیات اجرایی سامانه انتقال مستقیم آب سد آزاد به تصفیه‌خانه شهر سنندج به‌منظور پایان دغدغه کیفیت آب شرب این شهر، با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، عصر چهارشنبه رسماً آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید حسن رضوی” مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در آئین آغاز به‌کار این پروژه گفت: پروژه سامانه انتقال مستقیم آب از سد آزاد به تصفیه‌خانه آب شهر سنندج به‌طول تقریبی ۲۷ کیلومتر با لوله‌های فولادی به اقطار ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ میلیمتر احداث می‌شود.
وی افزود: هدف این پروژه جایگزینی آب سد آزاد با سد قشلاق و بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج با پیش‌بینی جمعیتی معادل ۷۰۰ هزار نفر در سال ۱۴۲۵ است.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب و نیرو با بیان اینکه با احداث این خط لوله سالانه ۵۷ میلیون متر مکعب آب به تصفیه‌خانه منتقل خواهد شد، اظهار داشت: این طرح با اعتبار ۳۵۰۰ میلیارد ریالی و در مدت حداکثر دو سال به کارفرمایی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و توسط قرارگاه خاتم الانبیا و موسسه اروندان اجرا خواهد شد.
گفتنی است، این خط لوله از میانه سامانه انتقال آب سد آزاد به دشت‌های قروه – دهگلان منشعب می‌شود، طول کلی مسیر از سد آزاد تا تصفیه‌خانه حدود ۶۰ کیلومتر و ارتفاع پمپاژ اولیه ۴۸۰ متر است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=42356
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.