6

غارت نفت و تهاجم خارجی دو مشکل سوریه

  • کد خبر : 11811
  • 02 دی 1398 - 18:39
غارت نفت و تهاجم خارجی دو مشکل سوریه

ولید معلم وزیر امور خارجه و امور مهاجران سوریه روز دوشنبه اعلام کرد که دمشق همچنان با غارت نفت و تهاجم خارجی دو مشکل سوریه  توسط آمریکا و تهاجم از سوی ترکیه مواجه است. غارت نفت و تهاجم خارجی دو مشکل سوریه به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، معلم در دیدار خود […]

ولید معلم وزیر امور خارجه و امور مهاجران سوریه روز دوشنبه اعلام کرد که دمشق همچنان با غارت نفت و تهاجم خارجی دو مشکل سوریه  توسط آمریکا و تهاجم از سوی ترکیه مواجه است.

غارت نفت و تهاجم خارجی دو مشکل سوریه

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، معلم در دیدار خود با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مسکو پایتخت این کشور سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود که توطئه آمریکا، اسرائیل و ترکیه علیه سوریه با هدف جلوگیری از مبارزه با تروریسم ادامه دارد.

سوریه از اسفند ماه ۱۳۸۹ درگیر اقدامات تروریستی و عناصر مسلح مورد حمایت برخی کشورهای غربی، عربی، رژیم صهیونیستی و همسایگان این کشور است.

امریکا و برخی کشورهای غربی و همسایه های سوریه به تازگی تحرکاتی را در مناطق شمالی و شرقی این کشور در ارتباط با ورود غیرقانونی به خاک سوریه و غارت نفت در حوزه های نفتی شرق سوریه انجام شده است.

امریکا با اعزام نیروهای نظامی به شرق سوریه و نزدیک مرزهای این کشور با عراق آنان را در اطراف حوزه های نفتی سوریه مستقر کرده است.

وزیر خارجه سوریه به نوبه خود از وتوی روسیه و چین علیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد نقض حاکمیت سوریه تقدیر کرد.

این پیش نویس به دنبال آن بود که حاکمیت دولت سوریه را برای ارسال کمک به آنچه که “مردم سوریه” نامیده اند، نادیده بگیرد و از فراسوی مرزها تحت نظارت سازمان ملل متحد هر آنچه را که کمک بشردوستانه می نامند به داخل سوریه ارسال کنند.

روسیه و چین جمعه گذشته قطعنامه مشترک بلژیک، آلمان و کویت تحت عنوان ارسال کمک‌های بشردوستانه فراسرزمینی به مردم سوریه را به دلیل وجود موارد مشابه در قطعنامه‌های پیشین، وتو کردند.

وزیر خارجه روسیه نیز در شروع ملاقات با همتای سوری خود گفت:

که جامعه جهانی باید برای بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان کمک کند. وی بر لزوم یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه نیز تاکید کرد.

سوریه در طول بحران ۹ ساله این کشور شاهد آواره شدن ۱۲ میلیون نفر از ۲۵ میلیون جمعیت خود در شهرهای سوریه و خارج از آن بود.

اکنون با آزاد سازی حدود ۷۰ درصد از خاک سوریه از اشغال تروریست ها و الحاق آن به ۲۰ درصد مناطق تحت کنترل دولت مرکزی موفق شده است تا بر ۹۰ درصد از مناطق این کشور تسلط داشته باشد و با توجه به وضعیت کنونی آوارگان از کشورهای همسایه و دیگر شهرهای سوریه در حال بازگشت به مناطق خود هستند.

امریکا و برخی کشورهای غربی برای بهره برداری سیاسی از آوارگان مشکلاتی را برای آنان در کشورهای همسایه مانند لبنان ایجاد کرده اند تا بتوانند از دمشق در این ارتباط امتیازات سیاسی و اقتصادی بگیرند که یکی از این روش ها ناامن نشان دادن اوضاع سوریه برای ترساندن آوارگان است.

سوریه بارها اعلام کرده است که شرایط برای بازگشت آوارگان به کشورشان فراهم شده است و آنان می توانند بدون هیچ مشکلی به این کشور بازگردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=11811

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.