2

غنی سازی گسترده اورانیوم در صورت عدم ارائه تضمین عملی اجرای برجام از سوی اتحادیه اروپا

  • کد خبر : 21203
  • 20 فروردین 1399 - 12:49
غنی سازی گسترده اورانیوم در صورت عدم ارائه تضمین عملی اجرای برجام از سوی اتحادیه اروپا

غنی سازی گسترده اورانیوم در صورت عدم ارائه تضمین عملی اجرای برجام از سوی اتحادیه اروپا سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن قرائت گزارش این کمیسیون از روند اجرای برجام، گفت: اگر اتحادیه اروپا تضمین عملی برای اجرای برجام ندهد، ضمن محدودیت همکاری با آژانس انرژی اتمی، غنی سازی گسترده اورانیوم را در پیش می […]

غنی سازی گسترده اورانیوم در صورت عدم ارائه تضمین عملی اجرای برجام از سوی اتحادیه اروپا
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن قرائت گزارش این کمیسیون از روند اجرای برجام، گفت: اگر اتحادیه اروپا تضمین عملی برای اجرای برجام ندهد، ضمن محدودیت همکاری با آژانس انرژی اتمی، غنی سازی گسترده اورانیوم را در پیش می گیریم.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۰ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از روند اجرای برجام در مقطع زمانی ۲۶ تیرماه ۹۶ تا ۲۶ تیرماه ۹۷ را قرائت کرد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، گفت: گزارش شش ماهه چهارم و پنجم از اجرای برجام در اجرای تبصره یک قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام، مصوب ۲۱ مهرماه ۹۴ مجلس شورای اسلامی بعد از بررسی در کمیسیون امنیت آماده ارائه در صحن علنی شد.

وی افزود: برجام در تیرماه ۹۴ با مشارکت ایران و ۵ عضو دائمی شورای امنیت به اضافه آلمان موسوم به ۱+۵ مورد توافق قرار گرفت و پس از تصویب در مجلس، بررسی توسط شورای عالی امنیت ملی و موافقت مشروط مقام معظم رهبری، در ۲۶ دی ۹۴ اجرا شد.

نقوی حسینی در ادامه با یادآوری ارائه سه فقره گزارش شش ماهه در گذشته، عنوان کرد: در این گزارش ها اقدامات ایران و ۱+۵ ، وضعیت تحریم ها در دوره اجرایی شدن برجام، موارد بدعهدی، کارشکنی و نقض برجام توسط آمریکا از زمان شروع برجام تشریح شد و اکنون گزارش شش ماهه چهارم و پنجم آماده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به موارد این گزارش اشاره کرد و گفت: مبانی و منابع گزارش، اجرای تعهدات برجامی جمهوری اسلامی ایران، مواضع و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، تحولات انجام شده در حوزه تحریم ها، موارد بدعهدی، نقض برجام و خروج آمریکا از برجام، مواضع، اقدامات و پیگیری های دولت جمهوری اسلامی ایران، مواضع و اقدامات اتحادیه اروپا، استمرار فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران و پیشنهادات کمیسیون از جمله بخش های این گزارش است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=21203

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.