4

فاز دوم طرح هوشمندسازی شبکه برق کلید خورد

  • کد خبر : 6348
  • 30 تیر 1398 - 10:23
فاز دوم طرح هوشمندسازی شبکه برق کلید خورد

با حضور وزیر نیرو، تفاهمنامه نصب ۵ میلیون کنتور فهام بین شرکت توانیر و شرکت ساتکاب به امضا رسید. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، صبح امروز یکشنبه با امضای تفاهمنامه‌ای میان شرکت‌های توانیر و ساتکاب، فاز دوم طرح ملی فهام با هدف هوشمندسازی شبکه برق، با حضور وزیرنیرو آغاز شد. بر اساس این تفاهمنامه […]

با حضور وزیر نیرو، تفاهمنامه نصب ۵ میلیون کنتور فهام بین شرکت توانیر و شرکت ساتکاب به امضا رسید.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، صبح امروز یکشنبه با امضای تفاهمنامه‌ای میان شرکت‌های توانیر و ساتکاب، فاز دوم طرح ملی فهام با هدف هوشمندسازی شبکه برق، با حضور وزیرنیرو آغاز شد.
بر اساس این تفاهمنامه که به امضای محمدحسن متولی‌زاده مدیرعامل شرکت توانیر و محمدولی علاءالدینی مدیرعامل شرکت ساتکاب رسید، فاز دوم طرح فهام وارد مرحله عملیاتی شده و ۵ میلیون مشترک برق طی دو سال به کنتورهای فهام (هوشمند) مجهز خواهند شد.
بر اساس این گزارش، در فاز اول طرح فهام، مشترکان دیماندی برق به کنتورهای هوشمند مجهز شدند و علاوه بر این استانداردها، مشخصات فنی و دانش فنی ساخت کنتورهای هوشمند داخلی تحقق یافت.
در قالب فاز دوم قرار است ۲٫۵ میلیون مشترک سه فاز آمپری از جمله مشترکان کوچک صنعتی، تجاری، باقی‌مانده مشترکان کشاورزی و سه فاز خانگی و همچنین ۲٫۵ میلیون مشترک تک فاز تجاری و خانگی، با اولویت مشترکان پرمصرف، به کنتورهای هوشمند مجهز شوند که از این طریق رفتار مصرفی این دسته از مشترکان قابل مدیریت خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید: علاوه بر این طرح قرار است ۲۰۰ هزار کنتور مرجع هوشمند نیز در مجتمع‌های تجاری و مسکونی نصب شود که از این طریق نیز رفتار مصرفی حدود ۱۰ میلیون مشترک مدیریت‎‌پذیر خواهد شد.
خاطرنشان می‌سازد که این ۲۰۰ هزار کنتور مرجع خارج از تفاهمنامه با ساتکاب بوده و توسط شرکت‌های توزیع نیروی برق سراسر کشور اجرایی خواهد شد.
بر پایه این گزارش، طرح فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی (فهام) یکی از پروژه های ملی و مهم صنعت برق و به‌عنوان اولین و زیربنایی‌ترین قدم در زمینه هوشمندسازی سیستم قدرت به‌شمار می‌رود.
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=6348

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.