4

فاز دوم نیروگاه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی قشم افتتاح می شود

  • کد خبر : 31880
  • 19 شهریور 1399 - 10:09
فاز دوم نیروگاه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی قشم افتتاح می شود
فاز اول این نیروگاه با یک توربین که ظرفیت تولید 170 مگاوات برق را داشت در مردادماه سال جاری آغاز به کارکرده و فاز دوم نیز با ظرفیتی مشابه امروز به بهره داری می‌رسد که درمجموع 340 مگاوات برق را تولید و به شبکه سراسری سنکرون کرده و جزیره قشم را از واردات برق بی‌نیاز می‌سازد.

فاز دوم نیروگاه شرکت تولیدی انرژی گستر قشم با ظرفیت ۱۷۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیون یورویی به دست رییس دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد قشم افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازشمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، با افتتاح فاز دوم شرکت تولیدی انرژی گستر قشم، ۱۷۰ مگاوات برق به شبکه سراسری واردشده و بخشی از نیازهای این منطقه به برق تأمین می‌شود.

شرکت تولیدی انرژی گستر قشم با سرمایه‌گذاری دو شرکت مپنا (۶۰ درصد) و غدیر (۴۰ درصد) و حمایت سازمان منطقه آزاد قشم در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار پروژه تولید هم‌زمان آب و برق را در دست اجرا دارد.

این نیروگاه سیکل ترکیبی در سه فاز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، ظرفیت تولید ۵۰۰ مگاوات برق را داشته و در طرح توسعه نیز ۱۰۰ هزار مترمکعب آب شیرین را به‌صورت روزانه تولید و وارد چرخه مصرف می‌کند.

نیروگاهیان

فاز اول این نیروگاه با یک توربین که ظرفیت تولید ۱۷۰ مگاوات برق را داشت در مردادماه سال جاری آغاز به کارکرده و فاز دوم نیز با ظرفیتی مشابه امروز به بهره داری می‌رسد که درمجموع ۳۴۰ مگاوات برق را تولید و به شبکه سراسری سنکرون کرده و جزیره قشم را از واردات برق بی‌نیاز می‌سازد.

فاز سوم توسعه این طرح، تولید ۱۶۰ مگاوات برق را در دستور کار دارد که ظرفیت تولید را به ۵۰۰ مگاوات رسانده و با اتصال به خط سراسری، بخشی از نیاز استان هرمزگان را نیز پوشش خواهد داد.

نیروگاه تولید برق ۵۰۰ مگاواتی قشم ضمن تولید و تأمین برق جزیره و درآینده استان، در زمان اجرای عملیات ساخت برای ۴۱۰ نیرو اشتغال ایجاد کرده و در زمان بهره‌برداری نیز مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۰۰ نیرو را صاحب شغل می‌کند.

گفتنی است، منطقه آزاد قشم روز پنج‌شنبه ۲۰ شهریورماه ۹۹، پذیرای رییس جمهور در جلسه ویدیو کنفرانسی است که در آن ۱۴ پروژه این منطقه آزاد در دو بخش دولتی و خصوصی بااعتبار ارزی ۳۴۰ میلیون یورو و ریالی ۱۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیونی در پنج بخش صنعت نفت، گاز و انرژی، تولیدی، حمل‌ونقل، گردشگری و عمرانی افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=31880

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.