6
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان خبر داد:

فاز نخست طرح آبرسانی از سد سُهران به گوهرانِ بشاگرد در هرمزگان آماده بهره‌برداری است

  • کد خبر : 46387
  • 11 فروردین 1400 - 22:45
فاز نخست طرح آبرسانی از سد سُهران به گوهرانِ بشاگرد در هرمزگان آماده بهره‌برداری است
"امین قصمی" با اشاره به اینکه این طرح با هدف ایجاد منابع پایدار آبی در شرق هرمزگان اجرایی و تکمیل شده است، افزود: با بهره‌برداری از این طرح شهر گوهران و ۵۷ روستای مسیر با جمعیتی برابر ۲۲ هزار نفر  از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: فاز نخست آبرسانی از سد سهران بشاگرد به گوهران تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “امین قصمی” با اشاره به اینکه این طرح با هدف ایجاد منابع پایدار آبی در شرق هرمزگان اجرایی و تکمیل شده است، افزود: با بهره‌برداری از این طرح شهر گوهران و ۵۷ روستای مسیر با جمعیتی برابر ۲۲ هزار نفر  از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به هزینه‌های انجام شده در این پروژه مهم یادآور شد: تاکنون ۴۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولت در بخش ملی و استانی و ۳۲۰ میلیارد ریال نیز از محل کمک‌های دفتر مقام معظم رهبری در این طرح هزینه شده است.
قصمی، مشارکت بنیاد برکت ستاد اجرای فرمان امام «ره»، برای اجرای فاز نخست طرح آبرسانی از سد سهران به گوهران را ۶۰ میلیارد ریال اعلام کرد که تاکنون ۳۹ میلیارد ریال آن تامین شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان با تاکید بر اینکه با تکمیل این طرح در شرق استان تابستان کم تنشی را شاهد خواهیم بود، در خصوص جزئیات این طرح گفت: حجم عملیات این طرح شامل ۴۲ کیلومتر طول کلکتور، سه باب ایستگاه پمپاژ اصلی، ۲۰ باب مخازن ذخیره با ظرفیت ۳۳۳۰ متر مکعب بوده و دبی مصرفی و ظرفیت خط انتقال آن نیز ۶۵ لیتر بر ثانیه است.

 

نیروگاهیان

*بهره‌برداری از سامانه شیرین‌سازی، انتقال و ذخیره آب بندرعباس

قصمی همچنین در ادامه از افتتاح فاز نهایی سامانه شیرین سازی، انتقال و ذخیره آب شرب کلان شهر بندرعباس به دستور رئیس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور استاندار هرمزگان در روزهای آتی خبر داد و گفت: این سامانه شامل تکمیل فاز نهایی آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی، خط انتقال ۳۳ کیلومتر از آب شیرین‌کن بندرعباس تا مخازن داماهی به قطر ۱۴۰۰ میلی‌متر و مخازن ۳۰ هزار مترمکعبی داماهی بوده که آماده بهره‌برداری است.
مدیرعامل آبفای استان هرمزگان افزود: اعتبار هزینه شده برای اجرا و تکمیل سامانه شیرین‌سازی، انتقال و ذخیره در مجموع ۱۴ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این سامانه منابع آبی کلان شهر بندرعباس از پایداری کامل برخوردار خواهد شد و سهم این کلان شهر از منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=46387
  • نویسنده : زهرا بیگلری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.