1
مدیرکل محیط زییست کردستان:

فاضلاب ۱۶۹ روستا وارد دریاچه سدهای استان کردستان می شود

  • کد خبر : 133736
  • 28 خرداد 1403 - 11:26
فاضلاب ۱۶۹ روستا وارد دریاچه سدهای استان کردستان می شود
اقبال حمیدی اظهار کرد: کردستان با چالش های مختلف زیست محیطی مواجه است که یکی از آنها ورود فاضلاب به رودخانه های استان است.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از بازار ، اقبال حمیدی اظهار کرد: کردستان با چالش های مختلف زیست محیطی مواجه است که یکی از آنها ورود فاضلاب به رودخانه های استان است.

وی ضمن اشاره به چالش هایی در حوزه پسماند، فاضلاب و حریق در حوزه محیط زیست استان کردستان، بیان کرد: در حال حاضر فاضلاب ۱۶۹ روستای استان کردستان وارد دریاچه پشت سدهای استان می شود و این روند یک چالش برای حوزه آب استان به شمار می رود.

وی با اشاره به دیگر چالش های پیش روی حوزه محیط زیست استان کردستان، عنوان کرد: برای رفع مشکلات و چالش های زیست محیطی در استان کردستان نیازمند هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان با اشاره به چالش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این استان، بیان کرد: در دو سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان اعتبارات سازمان برای خرید تجهیزات اطفای حریق هزینه شد.

وی با اشاره به اجرای طرح های حفاظتی برای تالاب زریوارمریوان به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های طبیعی استان کردستان، گفت: برای احیای تالاب زریوار طی دو سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شد.

حمیدی به اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای رفع نیازهای محیط زیست اشاره کرد و افزود: از اعتبارات مصوب سفر اول ریاست جمهوری۳۰ میلیارد تومان در طول سه سال مصوب شده است که در سال اول آن ۶.۵ میلیارد تومان آن تخصیص داده شد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=133736

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.