7

فراخوان مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی شرکت برق حرارتی

  • کد خبر : 33736
  • 21 مهر 1399 - 15:59
فراخوان مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی شرکت برق حرارتی
علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از شرایط احراز و وظایف مربوطه و همچنین تکمیل فرم درخواست می‌توانند تا اول آبان‌ماه به آدرس https://f-bargh.moe.gov.ir مراجعه کنند.

شرکت برق حرارتی در راستای راهبرد شایسته‌گزینی در دولت دوازدهم و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه افراد واجد شرایط عمومی و تخصصی، از داوطلبان واجد شرایط برای همکاری در سمت «مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی» دعوت به همکاری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از برق نیوز،در راستای راهبرد شایسته گزینی وزارت نیرو در دولت دوازدهم و ایجاد فرصت‌های برابر برای همه افراد واجد شرایط عمومی و تخصصی خدمتگزاری، از داوطلبان واجد شرایط برای همکاری در سمت ((مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی))، دعوت به اعلام آمادگی می‌نماید:

الف) اهم وظایف و مسئولیت‌های مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی

هماهنگی، کنترل و نظارت در تدوین و انعقاد قرارداد‌های شرکت در چارچوب مقررات و آئین نامه معاملات
جمع آوری و دسته بندی قوانین و مقررات حاکم بر قرارداد‌های شرکت و انعکاس آن‌ها به واحد‌های ذیربط و پاسخگوئی به سوالات و ابهامات
تهیه و پیشنهاد متن قراردادها، دستورالعمل‌ها و ضوابط مورد نیاز در زمینه تهیه اسناد مناقصه و قراداد‌های شرکت جهت تصویب مراجع ذیربط.
بررسی و تایید فرایند و قرارداد‌های در دست انعقاد شرکت از نظر قوانین، مقررات، دستورالعملها، ضوابط و آئین نامه معاملات شرکت
انجام فعالیت مرتبط با امور دبیرخانه‌ای کمیسیون‌های مناقصات و مزایده ها، هیات سه نفره ترک تشریفات کمیته فنی بازرگانی، هیات انتخاب مشاور، کمیته‌ها و کمیسیون‌های مربوط
انجام تشریفات برگزاری مناقصات و مزایده‌های مورد درخواست و تنظیم مفاد قرارداد‌ها
دریافت اطلاعات مربوط به عملکرد اعتبارات اسنادی از طرح‌ها و تهیه گزارش‌های موردی جهت ارائه به مسئولین ذیربط
همکاری با مجریان طرح‌ها در زمینه اعتبارات اسنادی و رفع تعهدات گمرکی و بانکی حسب مورد
مشارکت با مجریان طرح‌ها در تهیه گزارش‌های توجیهی جهت اخذ مجوز‌های قانونی، پیگیری انجام امور بازرگانی خارجی از قبیل گشایش اعتبارات اسنادی، حمل و ترخیص، بیمه و جبران خسارات، امور اشتغال کارکنان خارجی پیمانکاران و کسب مجوز‌های مورد نیاز اجرای طرح‌ها
همکاری با مجریان طرح‌ها برای تسویه حساب نهائی با کلیه مشاوران، پیمانکاران و فروشندگان تجهیزات و سایر قرارداد‌های طرح‌ها و تعیین تکلیف کالا‌ها و اموال مازاد پس از راه اندازی و تحویل طرح‌ها و پروژه‌های به بهره برداری رسیده و تحویل کلیه اسناد و مدارک طرح‌های شرکت
همکاری در تنظیم و تدوین قرارداد‌های نمونه مربوط به سرمایه گذاری بخش خصوصی از قبیل قرارداد‌های BOT، BOO، بیع متقابل، بازسازی یا بهینه سازی عملکرد نیروگاه‌ها و بررسی روش‌های جدید برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیروگاه‌ها
نظارت بر انجام فرآیند انعقاد قرارداد‌های شرکت در چارچوب قوانین و مقررات و تنظیم تمامی قرارداد‌های پیمانکاری و مشاوره‌ای
تهیه لوایح دفاعیه، تهیه آیین نامه‌های اجرایی و گردش کار‌های داخلی و همچنین تهیه اسناد تیپ خاص شرکت و یا مستند به ضوابط و مقررات لازم الاجرا، مشارکت در تدوین دوره‌های آموزشی در زمینه امور قراردادی و اعتبارات اسنادی

ب) شرایط احراز پست مدیرکل دفتر قراردادها، بازرگانی و اعتبارات اسنادی

– تابعیت جمهوری اسلامی ایران
– برخورداری از سلامت جسمی و روانی
– احراز صلاحیت اعتقادی و رفتاری برای انتصاب
– دارا بودن رابطه استخدامی رسمی، پیمانی، قرارداد کار معین
– دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر مدیریت (مالی، بازرگانی، صنعتی، دولتی، اجرائی، MBA و سایر گرایش‌های مرتبط)، لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر حقوق (خصوصی، عمومی، اقتصادی و سایر گرایش‌های مرتبط)، لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر اقتصاد (علوم اقتصادی، توسعه اقتصادی، اقتصاد انرژی و سایر گرایش‌های مرتبط) و لیسانس، فوق لیسانس و بالاتر در رشته‌های فنی و مهندسی مرتبط
– داشتن حداقل ۶ سال تجربه خدمت دولتی مرتبط
– داشتن ۴ سال تجربه مدیریتی در سطح مدیریت پایه / میانی (روسای گروه و اداره – معاونین (مدیرکل / مجری) و مدیرکل)
– گذراندن دوره‌های آموزشی مدیریتی مربوطه
– کسب حداقل ۸۵ کل امتیاز ارزیابی عملکرد در دو سال منتهی به انتصاب
* کارکنان شاغل در شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و شرکت‌های دولتی زیر مجموعه برق حرارتی در شرایط مساوی در اولویت قرار دارند.

ج) شایستگی‌های عمومی و اختصاصی مورد انتظار

۱- مهارت ارتباطی:
داشتن بیان روشن و شفاف، درک مواضع طرف متقابل و تعامل با سایر بخشها، برخوردار از روحیه ارتباط موثر و مفید خارج سازمانی جهت تحقق منافع شرکت، شنود موثر و همدلی.
۲- نظارت و کنترل:
توانایی تدوین برنامه نظارت و هدایت، گزارش گیری به موقع و متناسب با برنامه، توانایی مقایسه مناسب عملکرد‌ها با اهداف و استخراج مغایرت‌ها در جهت بهبود وضع موجود، توانایی تعیین و تحلیل علت انحرافات احتمالی، تلاش برای ارایه بازخورد و اقدام به موقع برای اصلاح کارها، توانایی شناسایی سریع مشکلات مربوط به عملکرد کاری، اطمینان از تلاش همه افراد و واحد‌های سازمانی ذیربط در راستای رسیدن به اهداف، جمع آوری و تحلیل اطلاعات و داده‌ها بطور منظم برای تعیین میزان پیشرفت.
۳- صبر و پایداری:
صبوری و شکیبایی، ثبات و آرامش و پایداری در موقعیت‌های گوناگون خصوصا در ارتباط با افراد، استقامت و شکیبایی در برابر مشکلات و حوادث گوناگون، پیش بردن کار خود مطابق برنامه زمانی علیرغم بوجود آمدن شرایط پیش بینی نشده.
۴- نوآوری و تفکر خلاق:
برخورداری از خلاقیت و نوآوری و ابتکار عمل در انجام کارها، نگاه به موضوعات بصورت متفاوت و بدیع، به چالش کشیدن وضعیت‌های یکنواخت و روزمره، شناسایی سناریو‌های متنوع و احتمالی در خصوص هر تصمیم، ارایه راه حل‌های جدید و مناسب برای حل مساله، حمایت و پشتیبانی از نظرات و ایده‌های نو دیگران، پیشنهاد روش‌های موثر و خلاق برای انجام امور، ارایه ایده‌های ابتکاری و بکر در جلسات طوفانی ذهنی، استقبال و حمایت از ایده‌های نو مطرح شده توسط همکاران خود.

۵- پاسخگویی:
پاسخگویی در قبال وظایف و مسئولیت‌های مدیریتی خود به کلیه ذینفعان، ارایه توضیحات منطقی و قانع کننده نسبت به ابهامات بوجود آمده، پذیرش پیامد‌های تصمیمات و نتایج آنها، عدم فرافکنی دلایل و علل به عوامل بیرونی، برخورداری از التزام عملی و درونی به رفع و جبران نواقص در زمان ممکن.
۶- رهبری و مدیریت کارکنان:
داشتن روحیه پرورش و توانمند سازی کارکنان، ترغیب به حضور کارکنان در برنامه‌های توسعه‌ای و آموزشی، مشارکت جویی و تیم سازی و روحیه کار گروهی، اعتماد و تفویض اختیار، داشتن روحیه جانشین پروری، آشنایی کامل با اصول مدیریت و سرپرستی افراد.
۷- مهارت فنی (دانش و معلومات حرفه ای):
دانش و تخصص، تجربه و فعالیت‌های حرفه ای، آگاهی محیطی و سازمانی، تسلط بر کار خود، داشتن آگاهی کافی در مورد روش‌های تامین تدارکات و خرید، مسائل مربوط به عقد قرارداد‌های پیمانکاری، خدمات مشاوره ای، سرمایه گذاری و نکات حقوقی آن ها، قوانین تجارت و همچنین دیگر قوانین مرتبط، توانایی شناسایی بازار‌های موجود و جدید از طریق بررسی و مطالعه بازار‌های جهانی، توانایی کار با کامپیوتر، آشنایی با زبان انگلیسی و اینترنت، آشنایی کامل با ضوابط و مقررات نظام فنی و اجرایی کشور و طرح‌های عمرانی از جمله قانون برگزاری مناقصات و آیین نامه‌های مرتبط، قانون محاسبات عمومی، بخشنامه‌های سازمان برنامه، فهارس بها پایه، شرایط عمومی پیمان داخلی و طرح و ساخت و‌ای پی سی صنعتی سازمان، ضوابط و مقررات انتخاب مشاوران و شرایط قراردادی، نحوه رتبه بندی شرکت ها، تهیه سناد پیش ارزیابی و مناقصات بر اساس ضوابط سازمان و قانون مناقصات، مزایده، قوانین برنامه، لوایح بودجه، قانون مدنی، مقررات داوری و …، آشنایی با قرارداد‌های بین المللی نظیر فیدیک و بانک‌های توسعه ای، سابقه مشارکت در تهیه اسناد مناقصه و برگزاری مناقصات داخلی و حتی الامکان خارجی، سابقه مراوده با دستگاه‌های نظارتی و توجیه دستگاه‌های مذکور، آشنایی با ضوابط و مقررات ارزی، تامین مالی از طریق خطوط اعتباری خارجی، مدل‌های تامین مالی پروژ‌های سرمایه گذاری (داخلی و خارجی)، مقررات و ضوابط اعتبارات اسنادی و حمل و نقل، بازار برق و نحوه عملکرد آن.

د) مدارک مورد نیاز:

– تکمیل فرم درخواست در سایت فراخوان
– نامه درخواست شامل متنی با حداقل ۸۰۰ کلمه و حداکثر ۱۵۰۰ کلمه که توضیح دهد ویژگی‌ها و توانمندی‌های متقاضی چگونه با نیازمندی‌های پست مورد نظر متناسب است و چه انگیزه‌هایی سبب شرکت در فراخوان شده است.
– متنی در حدود ۸۰۰ کلمه که توضیح دهد متقاضی در سوابق خود در زمینه پست مورد نظر چه دستاورد‌های شاخصی داشته است.
– رزومه مدیریتی (حداکثر دو صفحه)
– رزومه علمی (حداکثر دو صفحه)
– اطلاعات کامل تماس
– سایر مدارک لازم متناسب با اطلاعات فرم تکمیل شده در مراحل آتی اخذ خواهد شد.

توجه:
تکمیل فرم درخواست و ارسال مدارک صرفاً از طریق سایت امکان پذیر است.
ارزیابی شایستگی‌های متقاضیان توسط اعضای کارگروه بررسی شایستگی بر اساس معیار‌ها و امتیاز­دهی متقاضیان انجام خواهد گرفت.
از برگزیدگان برای دعوت به جلسه مصاحبه، درخواست خواهد شد. بدواً برنامه پیشنهادی خود را تنظیم و ارایه نمایند.
در شرایط مشابه، کارکنان شاغل در شرکت‌های مادر تخصصی برق حرارتی و توانیر در اولویت قرار دارند.
حقوق و مزایا مطابق با ضوابط و مقررات مربوطه برقرار می­­گردد.

ثبت درخواست و طی فرایند ارزیابی متقاضیان تا حصول نتیجه نهایی هیچ گونه تعهدی را برای شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایجاد نخواهد کرد.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از شرایط احراز و وظایف مربوطه و همچنین تکمیل فرم درخواست می‌توانند تا اول آبان‌ماه به آدرس https://f-bargh.moe.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=33736

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.