2

فروش ۶٫۵ میلیارد تومانی برق توسط مددجویان کمیته امداد کرمان به دولت

  • کد خبر : 18946
  • 11 اسفند 1398 - 20:34
فروش ۶٫۵ میلیارد تومانی برق توسط مددجویان کمیته امداد کرمان به دولت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: مددجویان کمیته امداد استان طی دو سال گذشته بالغ بر ۶٫۵ میلیارد تومان برق به دولت فروختند.   بیشتر بخوانید ۷۴۰ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان فروشنده برق به دولت خودکفایی مددجویان کمیته امداد با احداث نیروگاه خورشیدی دستورالعمل محیط‌ زیست، بهداشت و ایمنی […]

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان گفت: مددجویان کمیته امداد استان طی دو سال گذشته بالغ بر ۶٫۵ میلیارد تومان برق به دولت فروختند.

 

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، یحیی صادقی اظهار داشت: در چهل و یکمین سالگرد تأسیس کمیته امداد هستیم، کمیته طی این سال‌ها از مردم جدا نبوده و از مردم کمک گرفته و با کمک مردم مشکل مردم را برطرف کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان ادامه داد: در همه شرایط مختلف و وضعیت‌های پیش آمده در بحث مشارکت مردم همیشه پیشرفت داشتیم حتی در شرایط بحرانی به‌ویژه در چند سال اخیر درصد مشارکت مردم بالا رفته گاهی بالای ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

صادقی اظهار کرد: یکی از دلایلی که مردم به کمیته امداد اعتماد می‌کنند این است که ما دنبال شفافیت و روراستی با مردم هستیم و واقعیت‌ها را بگوییم و خودمان هم در مجموعه کمیته امداد در همه مناطق در بین خانواده‌های محروم هستیم و حضور ما در خانه مددجو همیشه هست و در خانه مددجو است که کار انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای کمیته امداد تفکر جهادی دارند، بی‌تکلف و کم‌هزینه به جاهای محروم ورود می‌کنند شب‌های زیادی در کپرها بین مردم ماندیم که چیزی از شأن ما کم نشده بلکه چیزی اضافه هم شده که کمی بیشتر فکر کنیم.

صادقی با بیان اینکه در انتهای سال ۹۸ هستیم اما بخشی از خدمات حمایتی ما از بودجه‌های دولتی کمرنگ شده که در کل دستگاه‌ها اینگونه است، ابراز داشت: کمیته امداد تاکنون کاستی نداشته و بودجه‌های دولت مستمرا و کامل می‌آمد اما الان شرایط فرق کرده خیلی از خدمات‌مان در بعضی سرفصل‌ها مثل جهیزیه، هزینه‌های درمانی، هزنیه‌های تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان آنگونه که باید و شاید نتوانستیم باشیم و به‌دلیل نبودن جهیزیه ازدواج‌ها به تأخیر افتاده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان عنوان داشت: خانواده‌های کمیته امداد چون به حداقل‌ها رضایت‌ می‌دهند پایداری زندگی‌شان بالاست آمار طلاق در بین بچه‌های خانواده کمیته امداد کمتر و نرم طلاق پایین‌تر است و این ادعا را کاملا علمی و مستند می‌گویم.

وی با بیان اینکه با همه این شرایط می‌خواهیم خانواده‌ها را خوشحال کنیم، افزود: در کمیته امداد نگاه‌ و تأکید ما بحث توانمندسازی خانواده‌هاست که بزرگترین خدمت به نظام و خانواده‌ها همین است و اصل اقتصاد مقاومتی هم همین است که افراد بیکار را به مشاغل مولد تشویق و شغلی با حمایت ما ایجاد کنند.

صادقی با اشاره به تعداد طرح‌های ایجادشده توسط کمیته امداد، عنوان کرد: در ۱۱ ماه امسال، یک هزار و ۶۳۷ تخته فرش و گلیم به متراژ ۲۰ هزار و ۳۰۰ مترمربع به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان توسط مددجویان در استان کرمان بافته شده است.

وی ادامه داد: در مناطقی مانند راین، کارگاه آموزش گلیم‌بافی داریم در جنوب هم در این زمینه ورود کردیم و خیریه‌ها در کنار ما کمک می‌دهند این کارها انجام شود.

صادقی گفت: بالغ بر ۲۰ تن عسل توسط مددجویان کمیته امداد تولید شده و در بحث شیر، گوشت، تخم‌مرغ در کنار محصولات کشاورزی و باغی می‌توان تولیدات مددجویان کمیته امداد را ذکر کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با بیان اینکه خانواده محرومی که چشم‌انتظار بوده کمیته ماهانه حقوق ناچیز به او بدهد الان ماهانه یک میلون تومان فروش از تولید خودش است که خیلی لذت‌بخش است، اضافه کرد: استان کرمان در بحث انرژی خورشیدی در کشور شاخص است.

صادقی گفت: کرمان نعمت‌های زیرزمینی و روی زمین زیادی دارد معادن و نور آفتاب در کشور منحصر به فرد است در بحث تولیدات کشاورزی از نور آب و خاک استان بتوانیم خوب استفاده کنیم کل کشور را می‌توانیم با تولیدات خود پوشش دهیم.

وی بیان داشت: یک خانواده مددجوی کمیته امداد با ۳۰ میلیون تومان وام همان سال اول ۸۰ میلیون تومان درآمد داشته و هفت نفر هم به کار گرفته و کارآفرین نمونه شد و خدمت مقام معظم رهبری مشرف شد.

صادقی تصریح کرد: نگاه‌مان بر این است که کارهای زیادی می‌شود برای خانواده‌ها انجام داد دلیل موفقیت طرح‌های اشتغال این است که خانواده‌ها با درآمد ناچیز قانع هستند، دیگر اینکه زندگی‌شان هزینه‌های زیادی ندارد و سرمایه‌ای که ما در اختیارشان می‌گذاریم قرض‌الحسنه است، خوش حساب هستند و بهتر از همه پرداخت می‌کنند.

وی در ادامه به تولید انرژی اشاره و عنوان کرد: فروش برق در دوسال گذشته مددجویان بالغ بر ۶٫۵ میلیارد تومان است که به دولت انجام شده و عمده زنان بی‌سرپرست هستند.

صادقی اظهار کرد: برای فرزندان مددجویان صدها وانت‌نیسان و تراکتور خریداری کردیم که درآمد بسیار خوبی دارند.

وی با اشاره به بسته‌های تشویقی برای کارفرمایان توضیح داد: اگر کسی بچه‌های خانواده کمیته امداد را به‌کار گیرد دو سال بیمهشان را ما می‌پردازیم و به ازای هر نفر ۵۰ میلیون تومان وام قزض‌الحسنه پرداخت می‌شود که تعداد زیادی از این افراد مشغول به‌کار شدند.

صادقی در ادامه به جشن نیکوکاری اشاره کرد و ابراز داشت: در پایان سال فضایی ایجاد می‌کنیم که همه مشارکت کنند و در این زمینه دانش‌آموزان مشارکت داشتند، با تعطیلی مدارس پشنهاد دادیم خانواده‌ها به این موضوع بیشتر بها بدهند، نگاهی به بچه‌های کمیته امداد کنند و از منزل از طریق سامانه «ستاره ۸۸۷۷ ستاره ۰۳۴ مربع» کمک‌های خود را ارسال کنند.

وی متذکر شد: ما هم تأکید می‌کنیم کل کمک‌های مردم بدون اینکه یک ریال جایی هزنیه شود مستقیما به نیازمندان می‌رسد ما در کمیته امداد برای هزینه جاری بودجه دولتی داریم و ۱۰۰ درصد کمک‌های مردمی برای مددجویان هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در پایان گفت: شعار جشن نیکوکاری امسال «عید را به خانه‌هایشان ببریم»، است و امیداورم امسال مردم بیشتر کمک ‌کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=18946

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.