8

فعالیت پست برق استراتژیک نیروگاه سد کارون ۳

  • کد خبر : 29804
  • 08 مرداد 1399 - 16:20
فعالیت پست برق استراتژیک نیروگاه سد کارون ۳
از قابلیت‌های منحصر به فرد سد کارون ۳ می‌توان به کمترین خروج اضطراری و اطمینان بالای این نیروگاه اشاره کرد و یکی از از قابلیت‌های مهم و کمک کننده به شرایط شبکه برق کشور کنترل فرکانس نیروگاه است که اگر به هر دلیلی توازن بین تولید و مصرف بهم بخورد شرایط دینمیکی فرکانس متغیر باشد نیروگاه با کاهش و یا افزایش مقادی توان در تنظیم برق کشور نقش حیاتی را ایفا کند.

معاون بهره برداری سد و نیروگاه کارون ۳ گفت: نیروگاه دارای پست برق استراتژیک است که با ۷ خط ارتباطی شبکه ۴۰۰ کیلوات را پوشش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،صادق فیضی معاون بهره برداری سد و نیروگاه کارون ۳  گفت: پست برق استراتژیک در نیروگاه سد کارون فعال است که با ۷ خط ارتباطی شبکه ۴۰۰ کیلوات را پوشش می‌دهد که تقریبا پخش بار جنوب غرب و مرکز کشور را برعهده دارد.

او بیان داشت: از قابلیت‌های منحصر به فرد سد کارون ۳ می‌توان به کمترین خروج اضطراری و اطمینان بالای این نیروگاه اشاره کرد و یکی از از قابلیت‌های مهم و کمک کننده به شرایط شبکه برق کشور کنترل فرکانس نیروگاه است که اگر به هر دلیلی توازن بین تولید و مصرف بهم بخورد شرایط دینمیکی فرکانس متغیر باشد نیروگاه با کاهش و یا افزایش مقادی توان در تنظیم برق کشور نقش حیاتی را ایفا کند.

فیضی افزود: از فعالیت نیروگاه در شرایط پیک برق کشور می‌توان به تولید روزانه ۲۰ هزار مگاوات است که بسیار خوب بوده و برقرسانی به کشور را انجام می‌دهد.

معاون بهره برداری سد ونیروگاه کارون ۳ تصریح کرد: هدف از پروژه سد نیروگاه کارون ۳ کنترل سیلاب‌های محلی و منطقه‌ای و کمک به تولید انرژی برق آبی کشور به میزان ۴ گیگابات ساعت است.

نیروگاهیان

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=29804

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.