9

قدردانی دوباره وزیر نفت ونزوئلا از ایران

  • کد خبر : 25795
  • 06 خرداد 1399 - 10:23
قدردانی دوباره وزیر نفت ونزوئلا از ایران
وزیر نفت ونزوئلا با حضور در بندر محل پهلوگیری نفتکش ایرانی «فورچون»، از تهران بابت ارسال محموله سوخت تشکر کرد.

قدردانی دوباره وزیر نفت ونزوئلا از ایران
وزیر نفت ونزوئلا با حضور در بندر محل پهلوگیری نفتکش ایرانی «فورچون»، از تهران بابت ارسال محموله سوخت تشکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طارق العیسمی، وزیر نفت ونزوئلا روز دوشنبه از ایران بابت ارسال سوخت، مواد افزودنی و قطعات یدکی که به افزایش توزیع سوخت و تقویت تولید پالایشگاهی در ونزوئلا می‌انجامد، تشکر و قدردانی کرد.
وزیر نفت ونزوئلا با حضور در بندر «ال پالیتو»، محل لنگر انداختن نفتکش ایرانی فورچون اعلام کرد: بسیار خرسندیم که در برهه زمانی فعلی می‌توانیم روی ایران حساب کنیم.

العیسمی پیشتر اعلام کرد همکاری بین تهران و کاراکاس در زمینه انرژی بر اساس تبادل علمی و نوسازی صنایع هیدروکربونی است. وی ضمن تشکر و قدردانی از ایران به دلیل ارسال چندین نفتکش حامل سوخت به کشورش افزود: این تشکر به نیابت از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و همه شهروندان این کشور است.

به نوشته آسوشیتدپرس، مادورو روز یکشنبه از آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران، حسن روحانی، رئیس‌جمهور و مردم این کشور از صمیم قلب قدردانی کرد. رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن تشکر از جمهوری اسلامی ایران برای ارسال محموله نفتی به این کشور تاکید کرد ونزوئلا تنها نیست و دوستان شجاعی دارد که در کنارش ایستاده‌اند. ایران و ونزوئلا همچون کشور‌های دیگر جهان حق دارند داد و ستد انجام دهند.

حمایت اقتصادی ایران از ونزوئلا

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، پنج فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.

مقامات آمریکایی مدعی شده اند فروش حامل‌های سوخت از سوی ایران به ونزوئلا «غیرقانونی» است و باید با این موضوع مقابله شود. گفته می‌شود نیروی دریایی ارتش آمریکا نیز در همین راستا چند ناو جنگی به مناطق جنوبی این کشور [نزدیک آب‌های ونزوئلا] اعزام کرده است.

پس از نفتکش فورچون، دومین نفتکش ایرانی با نام فارست (Forest) روز دوشنبه وارد آب‌های ونزوئلا شده است و همانند نفتکش فورچون (Fortune) از سوی نیروی دریایی ونزوئلا تا رسیدن به مقصد اسکورت می‌شود.

سومین نفتکش ایران به نام «فاکسون» نیز قرار است روز چهارشنبه ۲۷ مه (فردا) حدود ساعت ۱۴ به وقت محلی به موقعیت اسکورت ونزوئلا برسد. دو نفتکش دیگر نیز در مسیر ورود به حوزه کارائیب و عزیمت به سواحل ونزوئلا هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=25795

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.