4

قرارداد احداث نیروگاه برق‌آبی سوادکوه امضا شد

  • کد خبر : 50359
  • 01 خرداد 1400 - 19:40
قرارداد احداث نیروگاه برق‌آبی سوادکوه امضا شد
"بهزاد برارزاده" هدف از این طرح را استفاده از ظرفیت‌ها، توانمندی‌های فنی، سرمایه‌گذاری و دانش بخش خصوصی در تولید انرژی برق عنوان کرد و افزود: این پروژه با مشارکت شرکت بهینه انرژی مفید و پارسیان نانو دانش در مخزن 100 مترمکعبی روی خط انتقال آب 400 میلی متری گلناب دره و دراسله  اجرا می‌شود.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب مازندران از امضای قرارداد احداث نیروگاه برق‌آبی سوادکوه با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “بهزاد برارزاده” هدف از این طرح را استفاده از ظرفیت‌ها، توانمندی‌های فنی، سرمایه‌گذاری و دانش بخش خصوصی در تولید انرژی برق عنوان کرد و افزود: این پروژه با مشارکت شرکت بهینه انرژی مفید و پارسیان نانو دانش در مخزن ۱۰۰ مترمکعبی روی خط انتقال آب ۴۰۰ میلی متری گلناب دره و دراسله  اجرا می‌شود.
وی، ظرفیت تولید برق در این نیروگاه را ۴۵۰ کیلووات دانست و تصریح کرد: محل تحویل برق تولیدی شبکه ۲۰ کیلووات روستای شش رودبار خواهد بود.
سرپرست شرکت آبفای مازندران مبلغ پیش‌بینی شده در این قرارداد را ۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مدت این قرارداد با احتساب پیشبرد و احداث یک سال و بهره‌برداری ۱۹ سال در نظر گرفته شده است.

 

نیروگاهیان

برارزاده با اشاره به اینکه در این قرارداد تامین حق گذر آب بر عهده شرکت آب و فاضلاب مازندران خواهد بود، ادامه داد: نرخ قیمت خرید پایه طبق قیمت اعلامی ساتبا برحسب سال پایه ۱۳۹۹ معادل ۴۲۲۵ ریال به ازای هر کیلووات است.
وی در ادامه از تدوین و مبادله موافقت‌نامه برای طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای ملی و ملی استانی در مجموع به تعداد ۴۲۰ پروژه در بخش شهری و روستایی طی سال گذشته خبر داد و گفت: در این مدت پیگیری‌های لازم برای صدور مجوز ماده ۲۳ طرح فاضلاب ساری (برای احداث ۵۰۰ کیلومتر شبکه و ۱۰ ایستگاه پمپاژ) و طرح فاضلاب شهر فریدونکنار از سازمان برنامه و بودجه کشور و دستگاه‌های مربوطه انجام شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=50359
  • نویسنده : بهمن آذرمنش
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.