3

قطع برق کانکس نشینان سرپل ذهاب/ بیمار قلبی عازم مرکز استان شد

  • کد خبر : 13720
  • 19 دی 1398 - 8:43
قطع برق کانکس نشینان سرپل ذهاب/ بیمار قلبی عازم مرکز استان شد

قطع برق کانکس نشینان از سوی شهرداری و اداره برق سرپل ذهاب منجر به اعزام یک نفر بیمار قلبی به استان شد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار کردپرس، بعد از گذشت بیش از دو سال از حادثه دلخراش زلزله سرپل ذهاب هنوز بیشتر مردم این شهر در کانکس و بعضا در […]

قطع برق کانکس نشینان از سوی شهرداری و اداره برق سرپل ذهاب منجر به اعزام یک نفر بیمار قلبی به استان شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرنگار کردپرس، بعد از گذشت بیش از دو سال از حادثه دلخراش زلزله سرپل ذهاب هنوز بیشتر مردم این شهر در کانکس و بعضا در چادرها به سر می برند و زندگی در این فصل سرد سال برایشان به عذابی سخت تبدیل شده است.

از سوی دیگر مسئولان و مدیران این شهرستان آنگونه که دولت و مدیران ارشد استان از آنان می خواهند در امر رسیدگی به این کانکس نشینان کوتاهی می کنند و این خود دردی بدتر از درد زلزله و از دست دادن عزیزان شده است.

به تازگی هم شهرداری و اداره برق این شهرستان به صورت متناوب اقدام به قطع برق کانکس ها می کند که این کار باعث مختل شدن زندگی مردم سرپل ذهاب شده است.

همین قطع و وصل کردن برق توسط مسئولین مربوط باعث گردید که یک بیمار قلبی به علت وخامت اوضاع و نبود امکانات و قطع برق مجبور شد که ادامه درمان خود را در مرکز استان انجام داد.

این بیمار ۲۳ ساله سه شنبه شب دچار ایست قلبی شد و پس از حضور اورژانس و اعزام، بعلت نبود دکتر متخصص و دستگاه اکوی مناسب به استان اعزام شد.

در طی فاصله ای که به منزل مراجعه کردند بعلت قطع برق از سوی شهرداری و اداره برق اتصال دستگاه متصل به قلب بیمار که با جریان برق فعال بوده و در سرمای شدید مجدد دچار مشکل قلبی شد و به مرکز استان اعزام شد.

در این خصوص نماینده مردم، شهردار و عضو شورای شهر پاسخگوی تماسهای ما نبودند و بعد از ۴ ساعت شهردار دستور وصل مجدد برق را داد.

هفته گذشته هم اخباری دریافت نمودیم مبنی بر مشکلات فراوان کانکس نشینان زلزله زده در پی قطع برق کانکسها و همشهریان مستاجری که در محدوده پل «آنوبانی نی» و دادگستری هستند

قابل ذکر است افرادی که یا بعلت نیمه کار ماندن ساخت و ساز منازلشان در کانکس هستند یا مستاجر منازل تخریبی بوده اند هنوز در کانکس بسر می برند.

بیشتر این افراد دارای کودکان خردسال هستند که دسترسی حتی به حمام ندارند و یکماه طول می کشد تا بتوانند در شرایط سخت بصورت صحرایی حمام کنند.

صعود ناگهانی قیمت مصالح ساختمانی از یکسال گذشته و کم بودن میزان وام های اعطایی به واحدها و از همه مهمتر شروع بازپرداخت وامها و تورم بالای هزینه معیشت از عوامل اصلی رکود ساخت و ساز در سرپل ذهاب زلزله زده و نهایتا منجر به تداوم کانکس نشینی و مقاومت در برابر ترک سرپناهشان میباشد.

پیگیری جد مسئولین به ویژه نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در زمینه رفع مشکلات ساخت و ساز و مردم کانکس نشین در اولویت مسائل سرپل ذهاب است، اما کماکان کوتاهی و بی توجهی به مشکلات باعث دردسرهای فراوانی شده است.

امیداست هرچه زودتر این مسائل به نحو احسن رفع شود تا مردم بعد از ۳ سال آوارگی به منازل خود برگردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=13720

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.