4

کاهش هزینه ها و استفاده از توانمندی های داخلی رویکرد جدید برق خراسان

  • کد خبر : 74351
  • 15 فروردین 1401 - 19:38
کاهش هزینه ها و استفاده از توانمندی های داخلی رویکرد جدید برق خراسان
مهندس حسين محمودي در جلسه ديدار نوروزي خود با همكاران اظهار كرد: وظيفه ذاتي صنعت برق تامين برق شهروندان است. برق يكي از اساسي ترين نيازهاي زندگي مردم است و نبود آن موجب اختلال در همه سطوح زندگي شهروندان مي شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: وظیفه ذاتی، ملی و انسانی ما کاهش هزینه و اهمیت دادن و استفاده از توانمندی های داخلی است و تمام فعالیت ها و برنامه های شرکت باید در همین دو جهت سمت و سو داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری توانیر، مهندس حسین محمودی در جلسه دیدار نوروزی خود با همکاران اظهار کرد: وظیفه ذاتی صنعت برق تامین برق شهروندان است. برق یکی از اساسی ترین نیازهای زندگی مردم است و نبود آن موجب اختلال در همه سطوح زندگی شهروندان می شود.

وی ادامه داد: البته لازم است شیوه های انجام کار تغییر کند. لازم است به سمت بهینه کردن و ساده سازی فرایندها و کاهش زمان اجرا حرکت کنیم. محدودیت منابع بسیار جدی است. امروز کل دنیا و حتی کشورهای توسعه یافته که محدودیت منابع ندارند و درگیر مشکلات تحریم نیستند، به سمت کاهش هزینه ها و زمان اجرا و به خصوص ساده سازی اجرای تاسیسات برقی رفته اند و ما هم به دلیل این مسائل و همچنین توصیه های دینی باید در این مسیر گام برداریم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای خراسان عنوان کرد: در این راستا باید تا جایی که ممکن است با رعایت استانداردها به سمت استفاده بهینه از منابع حرکت کنیم و هزینه احداث پروژه ها، نگهداری و بهره برداری از پست ها و همچنین خدمات جاری را کاهش دهیم. صرفه جویی نکردن موجب افزایش قیمت برق و هزینه های آن می شود که نهایتا فشار آن بر دوش مردم وارد خواهد شد. ما از آنچه که هزینه را کم کند و سرعت اجرا را افزایش دهد، حمایت می کنیم. باید توجه داشت هر چه هزینه ها را با رعایت استانداردها کاهش دهیم، به نفع صنعت برق کشور و اقتصاد ملی گام برداشته ایم.

 

 

نیروگاهیان

مهندس محمودی تاکید کرد: برنامه های عملیاتی بخش های مختلف شرکت نیز باید بر اساس ۲ رویکرد کاهش هزینه و استفاده از توانمندی های داخلی مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با اشاره به سفر هیات دولت به خراسان رضوی و مشهد نیز گفت: وزیر نیرو در این سفر تاکید زیادی بر این داشت که تا جایی که ممکن است خدمات برق و آب با شرایط بهتری به مردم ارائه شود.

مهندس محمودی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی ها در تابستان کمبود برق خواهیم داشت و برای جبران بخشی از این کمبود باید ظرفیت هایی را وارد مدار کرد. در همین راستا در سفر وزیر نیرو به استان خراسان رضوی تسریع در احداث و بهره برداری از نیروگاه های راشد، ابن یمین و واحد بخار دوم نیروگاه فردوسی مورد تاکید قرار گرفت که از این طریق حدود ۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان اضافه خواهد شد و شرکت برق منطقه ای خراسان آمادگی کامل برای هر گونه همکاری خود را اعلام نموده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=74351
  • نویسنده : سعيد كريم پور
  • ارسال توسط :
  • منبع :  پايگاه خبري توانير

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.