4

کاهش ۷۰ درصدی ذخیره سد زاینده‌رود نسبت به بلندمدت

  • کد خبر : 60923
  • 20 مهر 1400 - 18:44
کاهش ۷۰ درصدی ذخیره سد زاینده‌رود نسبت به بلندمدت
"احسان اله اميني" در خصوص ميزان ذخيره سدهاي استان اصفهان اظهار كرد: حجم ذخيره سد زاينده‌رود اصفهان 202 ميليون مترمكعب و نسبت به بلندمدت با كاهش 70 درصدي رو به رو است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان از کاهش ۷۰ درصدی ذخیره سد زاینده‌رود نسبت به بلندمدت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “احسان اله امینی” در خصوص میزان ذخیره سدهای استان اصفهان اظهار کرد: حجم ذخیره سد زاینده‌رود اصفهان ۲۰۲ میلیون مترمکعب و نسبت به بلندمدت با کاهش ۷۰ درصدی رو به رو است.
مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: حجم ذخیره سد گلپایگان ۵٫۸ میلیون مترمکعب است و نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است.
وی افزود: سد قره آقاچ سمیرم ذخیره ۱۴ میلیون متر مکعبی دارد که در سال گذشته در این زمان ۱۶٫۸ میلیون مترمکعب ذخیره داشته و نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

نیروگاهیان

امینی در ادامه خاطرنشان کرد: ذخیره سد حنا سمیرم ۴٫۲ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ذخیره این سد ۱۲ درصد کاهش داشته است.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان با بیان اینکه سد خمیران در مجاورت شهر تیران ۱٫۶ میلیون متر مکعب ذخیره دارد، گفت: میزان ذخیره این سد در سال گذشته نیز حدود همین میزان بوده، نسبت به سال گذشته تغییر محسوسی ندارد و نسبت به بلندمدت با افزایش ۴۰ درصدی رو به روست.
وی گفت: سد باغکل با ۰٫۶ میلیون متر مکعب ذخیره، نسبت به سال گذشته که ۲٫۳ میلیون مترمکعب ذخیره داشته ۷۳ درصد کاهش و نسبت به بلندمدت ۵۱ درصد کاهش داشته است.
امینی تصریح کرد: ذخیره آب در مخزن سد کمانه سمیرم ۲٫۳ میلیون مترمکعب است که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=60923
  • نویسنده : پرستو ایران‌پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.