5

کشف ۷۲ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در یک هفته گذشته/ برق تولیدی یک نیروگاه هم کفاف مراکز غیر مجاز را نمی‌دهد

  • کد خبر : 65352
  • 15 آذر 1400 - 14:41
کشف ۷۲ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در یک هفته گذشته/ برق تولیدی یک نیروگاه هم کفاف مراکز غیر مجاز را نمی‌دهد
با تلاش‌هاي صورت گرفته و تحليل‌هاي انجام شده در مصرف شبكه، تعداد 72 مركز غيرمجاز استخراج رمز ارز در كشور شناسايي شد. برآوردها حاكي از مصرف بيش از 2 هزار مگاوات از برق توليدي كشور در بخش استخراج رمز ارز است كه براي تامين اين ميزان مي‌بايست سه نيروگاه جدید احداث شود.

با کشف ۷۲ مرکز استخراج غیرمجاز رمز ارز در یک هفته گذشته، تعداد مراکز کشف شده غیرمجاز کشور به ۵ هزار و ۸۶۱ مرکز رسید. این مراکز برقی معادل تولید یک نیروگاه به بزرگی ۹۰۰ مگاوات را مصرف می‌کردند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، با تلاش‌های صورت گرفته و تحلیل‌های انجام شده در مصرف شبکه، تعداد ۷۲ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز در کشور شناسایی شد. برآوردها حاکی از مصرف بیش از ۲ هزار مگاوات از برق تولیدی کشور در بخش استخراج رمز ارز است که برای تامین این میزان می‌بایست سه نیروگاه جدید احداث شود.
این گزارش حاکی است، در هفته جاری ۲۲ درصد از موارد کشف شده از محل گزارش‌های مردمی و ۳۵ درصد نیز با استفاده از تحلیل الگوی مصرف صورت گرفته است.

 

نیروگاهیان

بر اساس این گزارش، ۳۴ درصد از دستگاه‌های کشف شده در مراکز صنعتی و ۳۱ درصد نیز در بخش خانگی بوده است که سهم عمده‌ای را به خود اختصاص می‌دهد. همچنین سهم ۴۳ درصدی ظرفیت‌های بین ۱۰ تا ۱۰۰ کیلوواتی نسبت به کلیه کشفیات، نشان دهنده این واقعیت است که طی سه هفته اخیر تعداد دستگاه‌های کشف شده به ازای هر پرونده افزایش یافته است.
بر پایه این گزارش، تاکنون ۵ هزار و ۸۶۱ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز کشف و تعداد ۲۲۲ هزار و ۶۵۲ دستگاه از این مراکز جمع‌آوری شده است.
ظرفیت مصرف این مراکز بیش از ۶۰۰ مگاوات است که برای تولید این میزان برق می‌بایست یک نیروگاه به بزرگی بیش از ۹۰۰ مگاوات احداث شود تا برق در محل مشترک به مصرف برسد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=65352
  • نویسنده : روح‌الله حمیدیان
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.