3

لامپی که با دست شارژ می شود

  • کد خبر : 24520
  • 23 اردیبهشت 1399 - 9:01
لامپ های دستی می توانند برای روشنایی روستاهای دورافتاده و رفع نیاز مسافران به نقاط دوردست مورد استفاده قرار بگیرند.

یک شرکت تجاری از تولید لامپ هایی به نام ست لایتس خبر داده که با استفاده از نیروی دست، انرژی خورشیدی یا با جریان متعارف برق قابل شارژ و روشن کردن هستند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از نیواطلس، لامپ های دستی می توانند برای روشنایی روستاهای دورافتاده و رفع نیاز مسافران به نقاط دوردست مورد استفاده قرار بگیرند.

نیروگاهیانمیزان نوری که توسط این لامپ ها تولید می شود، در مجموع مطلوب است و شرکت سازنده عرضه اولین نمونه های آنها را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرده است. استفاده از لامپ های یادشده نیاز به استفاده از صفحات گران قیمت انرژی خورشیدی و نیز باتری های لیتیومی را برطرف می کند.

در درون این لامپ ها، باتری هایی ۳۲۰۰ میلی امپری برای ذخیره سازی انرژی به دست آمده از نور خورشید یا حرکت مکانیکی دست وجود دارد. باتری های یادشده ظرف مدت نیم ساعت به طور کامل شارژ می شوند.

برای روشن نگهداشتن این لامپ از طریق تولید انرژی مکانیکی، باید تسمه آویزان به آن به طور مرتب توسط دست حرکت داده شود. با دو دقیقه بالا و پایین دادن این تسم، انرژی لازم برای تولید ۲۰ لومنز روشنایی توسط لامپ مذکور برای مدت یک ساعت و نیم تامین می شود. اتصال لامپ یادشده به پرت یو اس بی یا پریز برق نیز ممکن است. قیمت این لامپ با لوازم جانبی آن ۱۰۹ دلار است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=24520

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.