5

لزوم آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای گذر از پیک مصرف برق تابستان

  • کد خبر : 102984
  • 24 اردیبهشت 1402 - 10:17
لزوم آمادگی کامل نیروگاه‌ها برای گذر از پیک مصرف برق تابستان
عبدالرسول پیشاهنگ: تامین مستمر برق و پایداری شبکه سراسری در روزهای گرم سال اولویت این صنعت است. با توجه به شروع روزهای گرم سال در برخی از نقاط کشور به ویژه استان خوزستان، اولویت بخشی و تسریع در آماده‌سازی نیروگاه‌های جنوب غرب‌کشور به ویژه نیروگاه حرارتی رامین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در جریان بازدید از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران گفت: با توجه به ضرورت آمادگی کامل نیروگاه‌ها جهت پایداری شبکه سراسری برای گذر از پیک مصرف برق تابستان، تسریع در انجام فعالیت‌های نهایی و ارسال تجهیزات تعمیر شده به نیروگاه‌های کشور بسیار ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، عبدالرسول پیشاهنگ در جریان این بازدید با بیان این مطلب، افزود: تامین مستمر برق و پایداری شبکه سراسری در روزهای گرم سال اولویت این صنعت است. با توجه به شروع روزهای گرم سال در برخی از نقاط کشور به ویژه استان خوزستان، اولویت بخشی و تسریع در آماده‌سازی نیروگاههای جنوب غرب‌کشور به ویژه نیروگاه حرارتی رامین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

پیشاهنگ با اعلام رضایت از فعالیتهای تعمیراتی صورت گرفته در خصوص تعمیرات اساسی واحده‌های ۱۳ و۱۴ نیروگاه یزد، ساخت تخصصی پره‌های توربین نیروگاه بخار رامین، انجام موفق تعمیرات اساسی روتور ژنراتور واحد‌های ۲ و۳ نیروگاه شهید سلیمانی کرمان و… خواستار تحقق تمامی تکالیف مهم این شرکت در سریعترین زمان ممکن شد

مسعود مرادی، مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران نیز در جریان این بازدید با تاکید بر اینکه فعالیت‌های این شرکت درجهت تحقق تکالیف و تعهدات خود به نیروگاهها بدون تعطیلی و با سه شیفت کاری ادامه دارد، گفت: تعهد به انجام تکالیف خود نسبت به مشتریان نیروگاهی ما را بر آن داشت که با ایجاد کارگروه‌های تخصصی در تمامی روزهای تعطیل و بصورت دو یا سه شیفت به فعالیت‌های خود جامعه عمل بپوشانیم.

وی بومی‌سازی ساخت پره‌های واحد ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه رامین اهواز را نماد بالندگی صنعت برق حرارتی کشور دانست و گفت: بنا به حساسیت و اهمیت کار و نیاز مبرم نیروگاه رامین به این تجهیز حساس، عملیات دمونتاژ، ساخت پره و چینش و جاگذاری و عملیات حرارتی مونتاژ با صرف یک سوم زمان و مطابق با استانداردهای جهانی صورت پذیرفته است.

 

 

نیروگاهیان

مرادی به تعمیرات اساسی ژنراتورهای واحد ۲ و۳ نیروگاه کرمان و تعمیرات اساسی در نیروگاههای بیستون کرمانشاه، قائن خراسان، نیروگاه ایرانشهر و… اشاره کرد و افزود: با تلاش بی‌وقفه همکاران این مجموعه تا چند روز آینده تمامی برنامه‌های تعمیراتی یاد شده به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=102984
  • نویسنده : رسول صادقی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه خبری برق حرارتی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.