2
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی عنوان کرد:

لزوم رعایت مدیریت مصرف، شرط لازم برای عبور از بحران

  • کد خبر : 53140
  • 08 تیر 1400 - 12:39
لزوم رعایت مدیریت مصرف، شرط لازم برای عبور از بحران
"مهدی دادگر" با بیان اینکه شرکت توزیع برق خراسان جنوبی جزو شرکت‌های خوب بر اساس شاخص‌ها و پارامترهای صنعت برق است، افزود: میانگین نرخ خاموشی‌ها در خراسان جنوبی پایین است و تلفات شبکه نیز با توجه به حجم شبکه و پهناور بودن استان بسیار کم است که این ماحصل سال‌ها تلاش و برنامه‌ریزی و اجرای دقیق پروژه‌های برقی در استان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با تاکید بر رعایت مدیریت مصرف آب و برق، گفت: خوشبختانه خراسان جنوبی وضعیت پایدار و خوبی در شبکه‌های توزیع برق نسبت به بسیاری از استان‌ها دارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مهدی دادگر” در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب و برق برگزار شد، با بیان اینکه شرکت توزیع برق خراسان جنوبی جزو شرکت‌های خوب بر اساس شاخص‌ها و پارامترهای صنعت برق است، افزود: میانگین نرخ خاموشی‌ها در خراسان جنوبی پایین است و تلفات شبکه نیز با توجه به حجم شبکه و پهناور بودن استان بسیار کم است که این ماحصل سال‌ها تلاش و برنامه‌ریزی و اجرای دقیق پروژه‌های برقی در استان است.
وی با اشاره به اینکه به دلیل کاهش بارندگی‌ها، نیروگاه‌های برق‌آبی که ۵۰ درصد انرژی را تأمین می‌کنند با مشکل مواجه شده است، ادامه داد: به دلیل کاهش آب پشت سدهایی که استفاده‌های چند منظوره دارد، در تولید برق محدودیت‌هایی به وجود آمده است.

*افزایش ۵ درجه ای دما نسبت به سال گذشته
دادگر افزود: به دلیل افزایش گرمای امسال نسبت به سال‌های گذشته به میزان متوسط ۵ درجه سانتی‌گراد در فروردین و اردیبهشت ماه سیستم‌های سرمایشی مصرف کنندگان خیلی زود وارد مدار شد.
وی یادآور شد: در مجموع ۲۰ درصد افزایش مصرف برق نسبت به مدت زمان مشابه را داشته‌ایم، به گونه‌ای که فقط ۲۳ هزار مگاوات مصرف سیستم‌های سرمایشی در اوج مصرف است.
دادگر همچنین افزود: در استان خراسان جنوبی نیز با توجه به آغاز پیش از موعد فصل گرما، کمبود بارش و افزایش ۱۰۰ درصدی مصرف چاه های کشاورزی به نسبت مدت مشابه، شاهد افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق هستیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه مصرف نماهای تزئینی ساختمانی در استان برابر با یک یا دو واحد صنعتی بزرگ است، اظهار کرد: از ابتدای امسال حدود ۳۰ هزار چراغ با هدف کاهش مصرف در معابر به صورت یک درمیان تعدیل شده است.

 

نیروگاهیان

*جریمه ۴۴۰ میلیون تومانی برای متخلفان رمز ارزها
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان با اشاره به مصرف بالای برق دستگاه های رمز ارز گفت:  ۵۷ مشترک با ۳۴۰ دستگاه ماینر غیرمجاز شناسایی و ۴۴۰ میلیون تومان جریمه شده اند.
دادگر ادامه داد: ۱۵۳ دستگاه ماینر دیگر نیز توسط دستگاه های ذیربط که به صورت قاچاق به استان وارد شده بود ضبط و تحویل مقامات قضایی استان شده است.

*ظرفیت بالای استان در انرژی خورشیدی و بادی
وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی به دلیل ظرفیت استثنایی کسب انرژی باد و خورشید توانایی بالایی در ایجاد نیروگاه دارد، ادامه داد: در حال حاضر با تولید ۲۳ مگاوات انرژی خورشیدی حدود ۸ درصد مصرف برق استان از این انرژی تأمین می‌شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در خصوص  برنامه‌های کاهش مصرف برق در استان یادآور شد: با صنایع، مشترکان چاه‌های کشاورزی، ادارات دولتی، اصناف و دیگر موارد تفاهم‌نامه‌هایی بسته شده است که در کاهش مصرف برق همکاری داشته باشند.
وی تاکید کرد: مشترکان برق استان ۳۹۰ هزار مشترک هستند که اگر هر مشترک روزانه ۱۰۰ وات صرفه جویی در مصرف برق داشته باشد، در مجموع نزدیک به ۳۹ مگاوات صرفه جویی در مصرف خواهیم داشت و هیچ خاموشی اعمال نخواهد شد.
دادگر در پایان با تاکید بر مدیریت مصرف در همه بخش‌ها گفت: جابجایی استفاده از لوازم برقی پرمصرف به ساعت‌های کم بار و کاهش مدت زمان استفاده از آنها، تنظیم دمای آسایش بر روی ۲۵ درجه و بالاتر و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، از جمله راهکارهای ساده و موثر در مدیریت مصرف برق است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=53140
  • نویسنده : علی رفیعی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.