4

لزوم مشارکت بخش خصوصی در ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی

  • کد خبر : 21955
  • 29 فروردین 1399 - 13:47
لزوم مشارکت بخش خصوصی در ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور بر سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش بازار به نقل از صداوسیما، حسن روحانی در مراسم بهره برداری از بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند که از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، با اشاره به اینکه باید […]

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور بر سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازگزارش بازار به نقل از صداوسیما، حسن روحانی در مراسم بهره برداری از بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند که از طریق ویدئو کنفرانس انجام شد، با اشاره به اینکه باید سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه به صرفه باشد، گفت: ما می‌توانیم پول گاز را به سرمایه گذار بدهیم که او ظرف چند سال به سرمایه اش برسد.

رئیس جمهور افزود: صرفه جویی در سوخت و اهمیت آن برای محیط زیست ما را ترغیب می‌کند که ما واحدهای نیروگاهی را تبدیل به سیکل ترکیبی کنیم.
روحانی در این ارتباط تصویری درباره زمان راه اندازی این واحد بخار سوال کرد که گفته شد، ساخت آن بیش از ۳ سال به طول انجامیده است، ولی می‌توان با فراهم کردن شرایط و همه تجهیزات زمان آن را به ۲ سال کاهش داد.

نیروگاهیان

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اهمیت این نیروگاه در صرفه جویی مصرف سوخت و اهمیت آن برای محیط زیست، از وزیر نیرو خواست زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی در این حوزه فراهم کند.

سومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند با همت متخصصان داخلی، به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان بهره برداری آن آغاز شد و در نتیجه ظرفیت کل نیروگاه پرند هزار و ۵۰۳ مگاوات و ظرفیت کل نیروگاه‌های کشور به ۸۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات خواهد رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=21955

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.