3

لزوم کاهش مصرف ۱۵۰ مگاواتی در استان کردستان به منظور گذر از تابستان بدون خاموشی

  • کد خبر : 50118
  • 29 اردیبهشت 1400 - 16:48
لزوم کاهش مصرف ۱۵۰ مگاواتی در استان کردستان به منظور گذر از تابستان بدون خاموشی
"هیوا خرم" در تشریح این خبر گفت: در سال جاری با توجه به بارندگی‌های اندک و وجود ویروس کرونا در کشور که باعث می‌شود مشترکان زمان بیشتری در خانه بمانند، پیش بینی می‌کنیم میزان مصرف برق شیب افزایشی به خود بگیرد که این مسئله با توجه به ایجاد محدودیت تولید در نیروگاه‌های برق آبی نگران کننده است.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان از لزوم کاهش مصرف ۱۵۰ مگاواتی در استان کردستان به منظور گذر از تابستان بدون خاموشی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “هیوا خرم” در تشریح این خبر گفت: در سال جاری با توجه به بارندگی‌های اندک و وجود ویروس کرونا در کشور که باعث می‌شود مشترکان زمان بیشتری در خانه بمانند، پیش بینی می‌کنیم میزان مصرف برق شیب افزایشی به خود بگیرد که این مسئله با توجه به ایجاد محدودیت تولید در نیروگاه‌های برق آبی نگران کننده است.
وی افزود: در استان کردستان حدود ۵۵۰ تا۶۵۰ مگاوات برق مصرفی داریم که بر اساس ابلاغ توانیر باید ۱۵۰ مگاوات از این مقدار معادل یک چهارم مصرف انرژی کل استان صرفه‌جویی شود.

 

نیروگاهیان

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه در این استان ۱۲درصد مصرف انرژی برق در بخش صنعت، ۲۵ درصد در بخش کشاورزی و حدود ۴۵ درصد خانگی است، اظهار داشت: تلاش می‌‎کنیم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مدون و با همکاری بخش صنعت و کشاورزی و کاهش مصرف با مدیریت مصرف برق از تابستان امسال بدون خاموشی گذر کنیم.
خرم در پایان سخنان خود افزود: تعداد مشترکان برق استان بیش از  ۶۸۳ هزار مشترک است که بیش از ۶۵۳ هزار مشترک آن یعنی حدود ۹۴ درصد این مشترکان در بخش خانگی و تجاری هستند و اگر این مشترکان همکاری لازم در ساعات اوج مصرف را با شرکت توزیع برق  داشته باشند با کمبود انرژی برق مواجه نخواهیم شد و از تابستان بدون خاموشی گذر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=50118
  • نویسنده : هانا نقشبندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.