3

مازوت سوزی دلیل خروج واحد شماره ۶ نیروگاه رامین اهواز از مدار تولید برق

  • کد خبر : 94386
  • 20 دی 1401 - 23:17
مازوت سوزی دلیل خروج واحد شماره ۶ نیروگاه رامین اهواز از مدار تولید برق
محسن حافظی سرپرست نیروگاه رامین اظهار داشت: با توجه به برودت هوا و کاهش سهمیه دریافتی سوخت گاز ناگزیر شدیم از سوخت مازوت بعنوان سوخت جایگزین در واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ خود نماییم که این موضوع باعث ایجاد چالشهای فنی، کاهش سطح تولید و نهایتا خروج این واحد نیروگاهی از مدار تولید شد.

سرپرست نیروگاه رامین اهواز گفت: کمبود گاز و استفاده از مازوت سبب خروج واحد شماره ۶ این نیروگاه از مدار تولید برق شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز، محسن حافظی سرپرست نیروگاه رامین اظهار داشت: با توجه به برودت هوا و کاهش سهمیه دریافتی سوخت گاز ناگزیر شدیم از سوخت مازوت بعنوان سوخت جایگزین در واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۶ خود نماییم که این موضوع باعث ایجاد چالشهای فنی، کاهش سطح تولید و نهایتا خروج این واحد نیروگاهی از مدار تولید شد.

وی با اشاره به عدم تمایل این نیروگاه به استفاده از سوخت مازوت گفت: استفاده از مازوت آسیب های جدی به تجهیزات نیروگاهی وارد می کند و با توجه به قدمت بالای واحد‌های نیروگاه رامین، این موضوع باعث می شود تا پایداری واحد نیروگاهی و تولید این انرژی حیاتی با مشکل و محدودیت همراه باشد.

سرپرست نیروگاه به محدودیت روزهای اخیر استفاده از گاز در کشور و اولویت شرکت ملی گاز جهت تامین گاز مورد نیاز مردم در این فصل اشاره کرد و افزود: طی روزهای گذشته جهت پایداری تولید برق ناگزیر شدیم از سوخت مازوت بعنوان سوخت جایگزین در واحد شماره ۶ خود استفاده کنیم که این اقدام باعث مسدودی بسکت های ایرهیتر و همچنین رسوب گذاری آثار مازوت بر لوله های بویلر و کاهش سطح تبادل حرارتی و نشتی بخار در این لوله ها شده که نهایتا منجر به کاهش حدود ۱۰۰ مگاواتی تولید برق این واحد شد.

وی گفت: جهت رفع این چالش ناگزیر به اجرای عملیات قلیا شویی ایرهیتر و رفع نشتی این واحد تولیدی نمودیم و سعی خواهیم نمود طی ساعات آینده این واحد ۳۱۵ مگاواتی را مجددا به شبکه سراسری برق کشور متصل کنیم.

 

 

نیروگاهیان

حافظی صیانت از محیط زیست را از اولویت‌های این نیروگاه در فرآیند تولید برق دانست و بکارگیری این‌نیروگاه از سوخت گاز را باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره برداری، کاهش محدودیت‌های واحد‌ها و کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری و نهایتا افزایش طول عمر نیروگاه رامین عنوان کرد.

لازم بذکر است نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور ایفا می‌کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=94386
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.